piko
karcika88
Zdravim pisem uz treti krat a piko uzivam stale castejsie dokopy su to uz asi skoro dva tri mesiace pricom posledny mesiac uzivam kazdy druhy den.vsetci z okolia si uz zacali vsimat zmeny vraj som velmi vychudnuta mam prepadnutu tvar a kruhy pod ocamy....hovoria ze som ako smrt a akoby z inej planety.svagrina mi povedala ze sa chovam cudne ze cudne hybem aj hlavou ze mam nejake tiky.kolegovia niektory namna divne zazeraju.je mozne ze mam uz nejaku poruchu?nakolko ja nic z toho co hovoria nasebe nevidim ani nepocitujem nejake zmeny.akurat stale hovorim v spolocnosti kamosov o piku a myslim na to kde zohnat.minam peniaze len na to.sice si uvedomujem ze nerobim dobre ale chcem piko este aspon par mesiacov...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
To co popisujete, je u uživatelů pervitinu celkem běžný průvodní jev (úbytek váhy, propadlé tváře, tiky, bledost atd.).
Více si můžete o konzumované látce přečíst zde: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Zda Vaše další konzumace přivodí nějakou poruchu, těžko tímto způsobem říct, ale i to se nevylučuje. U disponovaných jedinců může i jednorázové užití THC odstartovat vážný psychický problém, je to individuální.
Každopádně pokud budete s dalšími konzumacemi pokračovat, je to jen otázkou času, kdy se začnou projevovat další problémy. Ať zdravotní, ale i psychické, vztahové, sociální, finanční...
Pokud máte v úmyslu s pervitinem přestat, zbytečně bych to neprodlužovala. Čím déle závislost trvá, tím hůře se pak ze všeho dostává.
Bylo by rozumné si o všem, co Vás trápí a honí se Vám hlavou nezávazně dojít pohovořit do nějaké odborné služby, která pracuje s uživateli drog a více Vaši situaci probrat. Informovat se o případných možnostech. Kontaktní centra pro uživatele drog poskytují zcela bezplatné, nezávazné a lze i anonymní poradenské služby. To znamená, že vstupem do Káčka se nijak nezavazujete, můžete se pouze informovat a po té se sama svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či nikoliv. Každý kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je možné mu nabídnout určité formy péče. Myslím, že tím nemůžete nic ztratit.
Píšete slovensky, netuším zda žijete na Slovenskou nebo v ČR. Pro jistotu přidávám odkazy, kde naleznete databáze s kontakty na odborná zařízení na Slovensku, tak v ČR.
Slovensko
http://www.infodrogy.sk (rubrika Pomoc a podpora - po té podrubrika Adresář organizací)
http://www.infodrogy.sk/
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
Čechy
http://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ (rubrika Mapa pomoci)
http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/
Přeji, dostatek sil ke všemu co budete potřebovat, tak se držte!
S pozdravem, MK