Důsledky abstinence
petr petr
Krásný den,vim,ze si za to muzu sam,ale přece.Bral jsem tři roky jehlou pervitin.Rok neberu,skončil jsem sám.Jsem z menšího města.Ted ziju v totální abstinenci,alkohol,nikotin,prostě žádné drogy,nedělá mi to problém,nejlepší droga je pro mne strizlivost.Vyhybam se dřívější společnosti.Pro (normalni) lidi jsem jen zasranej feťák,každé holce je okolím rozmluveno,at si semnou nic nezacina.Jsem porad sam,myslím porad,znám jen předsudky a odsuzování.,opovrhovani.Nemám absolutně žádnou motivaci do života,s touhle pověsti fetaka nenajdu partnerku prostě nic.Ted setrim na pohřeb,koníčky které mužů dělat jen sam mne nespasí.Okolí se ke
mne chová jak k nějakému pedofilovi po propuštění.Já jsem kromě sobě nikdy nikomu neublížil,fakt nevím jak dal.Děkuji za písmenka.

Odpověděl: Amrit Sen
Petře, zdravím Vás, díky za důvěru.
Máte náš obdiv a respekt, že se držíte,  Vašeho poděkování si vážíme.
Moc rád bych Vás jakkoli povzbudil, neházejte flintu do žita.
Vašim pocitům rozumím, chápu, že jde o obrovskou zátěž. Snad Vás uklidní, že se jí lze zbavit. Ne však mávnutím kouzelného proutku. Pocity, které popisujete, nejsou důsledky abstinence, ale "nedohojené", neošetřené následky předchozího užívání drog.
Pokud vydržíte, bude lépe, na to se můžete spolehnout.
Nepíšete, jestli jste se se závislostí dokázal popasovat sám, nebo s odbornou podporou a pomocí. Tedy s léčbou, nebo bez léčby.
Cílem léčby závislosti, ať už jde o léčbu pobytovou, ambulantní, nebo aktivit ve vzájemně se podporujících společenstvích lidí, jejichž touhou je se osvobodit, totiž není abstinence samotná, ale spokojený, šťastný život, v kvalitních vztazích partnerských, rodinných, pracovních, s okolím, i k sobě samému.
Terapie, nebo pravidelné poradenství v cestě ke svobodě, je vždy během na delší trať, na které se uzdravující učí nejen, jak pracovat s cravingem, chutěmi, zjevnými i skrytými, "převlečenými", ale zároveň jak lépe poznat sám sebe, porozumět svým pocitům, bezpečně naplňovat a hájit svoje potřeby, komunikovat s blízkými, bavit se, radovat, společensky žít, nebát se plnit svoje sny.
Zároveň jak řešit strasti a radosti každého všedního dne.
Podle toho, jak se cítíte, odhaduji, že jste se buď intenzivně, nebo vůbec neléčil, nebo jste podcenil dlouhodobé doléčování, které k procesu úzdravy s odbornou podporou, neodmyslitelně patří.
Proto Vám doporučuji, bez ostychu navázat kontakt s odborníky, některé bezplatné služby, která pracuje nejen s aktivními, ale především s abstinujícími uživateli návykových látek, kteří Vás podpoří a pomohou Vám. Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit. Můžete si smluvit průběžnější konzultace, abyste dokázal užitečně reagovat v situacích, jak je přinese čas. Případná zakázka bude jen na Vás.
Tyto služby mohou být poskytovány i anonymně. Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Při osobním, nijak závazném pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci, respektive odborník, doporučí konkrétní kroky, aby se Vám abstinovalo lépe, spokojeněji, bezpečněji a šťastněji. Dozvíte se, jakých chyb byste se měl vyvarovat, také jak zaplnit demotivující, tísnivou prázdnotu, která po drogách, tak často zůstává...
Píšete, že se cítíte sám a odvržen. Naše zkušenost je taková, že to tak někdy, častěji ze začátku, může být. Po nějaké době ale, se situace zaručeně obrací. Lidé milují ty, kterým se daří poctivým úsilím vítězit nad mocným nepřítelem. Stejně, jako my, je chovají v úctě.
Sebelítost je někdy očišťující. Zůstávat u ní, ale může být smrtící.
Všechno se dá řešit. Je moc fajn, že jste napsal. Může jít o další zásadní krok na cestě k lepšímu. Významný kus cesty už máte za sebou.
Seberte všechnu odvahu i kuráž a začněte jednat. Nezáleží tolik na tom, o jak velké kroky, nebo krůčky půjde. Důležité je nestát na místě. Pro bývalé uživatele drog se to může rovnat pádu.
Nezůstávejte v tak obtížné, možná krizové situaci, sám. Spojte se z pracovníky například adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo podobné služby a komunikujte, podělte se o to, co prožíváte. Získáte pochopení, přijetí i užitečné informace, uleví se Vám.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na bezplatné služby v dosahu, obratem pošleme.
Jak je, podle oblasti a typu služby, můžete vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, nebo, bude li to Vaším přáním, nemusíme dotaz ani odpověď, zveřejnit vůbec.
Pošleme Vám kód, po jehož se vložení na patřičné místo úvodní stránky poradny, se dotaz i odpověď, ukáže jen a pouze Vám.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji hodně štěstí, držte se, bude lép,
Amrit Sen.