DOTAZ
Pavel
Zdravim.. po delsi dobe jsem si vyrazil s kamarady o vikendu zaparit a v patek jsem si dal extazi + jsme i pili a v sobotu jsem mel asi 3 + taky dist alkoholu.. vim ze jsem to prehnal a citim to i na svem tele. Mam uz treti den v kuse neustale poceniba zimnici, mota se mi hlava az mam nekdy pred ocima uplne zatmeni.. horecku ani nic nemam, ale mam celkem strach o co by mohlo jit, jestli jde o serotoninovy syndrom nebo jem dojezd.. i kdyz takovy dojezd jsem opravdu nikdy nezazil a i kdyz se snazim lezet a hodne pit, jist a spat.. prijde mi ze mi je hur... Budu rad za kazdou radu ci pomoc, k lekari se mi moc nechce, bojim se ..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
chápu, že jste znepokojený tím, co se Vám nyní děje. Bohužel přes internet se dá dost těžko posoudit, o co by se mohlo jednat - zda jde o nějaké zdravotní problémy, které vůbec s užitím drogy nesouvisejí nebo zda je to důsledek užití extáze ve velkém množství, případně úplně jiné látky, která byla za extázi vydávána...
Serotoninový syndrom by mohl být jednou z variant, v nějaké mírnější formě, ale moc pravděpodobné mi to nepřijde. I když by se mohl rozvinout s nějakým časovým odstupem po tom posledním užití extáze, ale také by měl rychle (do 24 h) odeznít. Takže podle popisu spíš pochybuji, že by se jednalo o tento problém. Pokud tedy neberete nějakou medikaci, která by mohla situaci komplikovat (třeba antidepresiva...). Nebo neužíváte ty poslední dva tři dny nějaké další psychotropní látky. Což by samozřejmě nebylo moudré.
Každopádně jste dal organismu dosti zabrat - vesměs se doporučuje nebrat extázi více dní po sobě (když už jí teda berete), nebrat více než jednu tabletu za večer a nedokrmovat efekt v průběhu večera postupnou konzumací dalších tablet, nekombinovat s jinými drogami včetně alkoholu... Myslím, že jste z těchto doporučení porušil, co jste mohl. Navíc - těžko říct, co v těch tabletách bylo. O tom, že to byla MDMA, bych spíš pochybovala, mohlo se jednat o cokoliv z nových syntetických drog nebo nějaké jiné amfetaminy než MDMA... Mohly tam být nějaké nebezpečné příměsi...
Krom toho jste toho patrně moc nenaspal (dvě noci jste propařil), a to se Vašemu tělu patrně taky nelíbí, od únavy by mohlo být i to motání hlavy a ta zimnice...
Předpokládám, že by ty popisované potíže spíše měly spontánně odeznít. Snaha o dostatek spánku, odpočinek a přísun tekutin by tomu měla napomoci.  A tento víkend si dejte oraz.
Doufám, že už je Vám nyní s odstupem času lépe. Pokud potíže stále přetrvávají, tak napište, a zkusím Vám doporučit nějaký kontakt na kolegu lékaře, ke kterému byste se nemusel bát s přiznáním, že Vaše zdravotní potíže možná souvisí s užitím drog.
Přeji hodně štěstí.
Bára Orlíková