Vyhledání odborné pomoci
darina
Dobrý den, před více jak 3 lety jsem začala s pervitinem. Užívala jsem dost intenzivně a i.v., pak jsem někoho potkala a začala jsem intenzitu snižovat, jak četnost, tak aplikaci-na šňupání, s tím, že přestanu úplně, nicméně není to můj \"úkol\" dne sehnat, ale odolat stále nemůžu, vždy si najdu odůvodnění proč to musím mít. Mám práci, bydlení a splácím nasekané dluhy, bojím se abych znovu o to málo co mám znovu nepřišla. Všímám si na sobě, že jsem někdy agresivní, vztahovačná a když jdu \"posilněná\" do práce jsem paranoidní a samokontrolou svého chování přitahuji nechtěnou pozornost. Napadla mě možnost nějaké ambulantní léčby, ale nechci aby se to dozvěděli v zaměstnání, je pro mě nějaká možnost?Děkuji za jakoukoliv radu. D

Odpověděl: Markéta Kordová
Darino, dobrý den.
Dobře, že píšete. Dle toho co uvádíte, je asi na čase s užíváním začít něco dělat, paranoidní pocity vztahovačnost atd. mohou snadno vyústit v toxickou psychózu. Ta se už před okolím opravdu těžko skrývá. Osoba, která se v psychóze nachází, může být nebezpečná jednak sobě, ale i svému okolí.
Léčit se - nemusí vždy nutně znamenat pobyt na psychiatrii. Dnes již existují i jiné formy péče. Pokud by pro Vás byla ambulantní léčba dostačující, neumím dle mála informací a bez osobního kontaktu objektivně posoudit, nicméně, nic nezkazíte tím, že si zajdete někam osobně pohovořit s odborníkem (bezplatně, nezávazně, anonymně) a uvidíte, jaké máte možnosti.
Napište mi, jaká města máte v dobré dostupnosti, obratem Vám pošlu kontakty.
Zdali jste z Prahy, můžete se obrátit na některé z našich ambulantních zařízení www.sananim.cz.
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Mějte se zatím fajn a ozvěte se.
S pozdravem, MK