Dojezdy
Mia
zdravim, o vikendu jsem byla s prateli v clubu, kde jsem uzila mdma a alkohol. V nedeli, Po navratu domu a dvou hodinach spanku jsme se bohuzel rozhodli pokracovat s alkoholem a pozdeji i kokainem. Pri poslednim uziti kokainu se mi zacalo delat zle, varit mi krev v zilach, srdce mi malem vyskocilo z tela. Nemohla jsem se skoro pohnout a brnely mi ruce. Kamaradi mi ochlazovali varici telo a pomohli mi se zklidnit. Porad jsem ale dostavala navaly horka ,buseni srdce a za celou nos jsem nespala ani minutu. Vcera jsem zustala cely den doma, vse se zdalo byt lepsi, az na vecer. Kdyz jsem se snazila usnout a zavrela oci, zase jsem citila tepani v hlave a zvyseny tlukot srdce. Dnes rano se vse zdalo byt v poradku, ale po prichodu do prace a prvnim zvednutym telefonnim hovoru se mi strasne zacaly potit ruce a zahrivat telo, busit srdce, tepat v hlave. Tepani prichazelo hlavne kdyz jsem se snazila na neco soustredit. Musela jsem odejit drive a po ceste domu tento stav opet nekolikrat prisel. Jak dlouho toto vse jeste muze trvat? Uzita davka drog nebyla extremni, chapu ze takto telo reagovalo na totalni vycerpani, ale tento stav neznam a bojim se, aby to nemelo nejake dalsi nasledky.dekuji za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Mio, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Nejlepší zpráva je, že jste přežila. Každý člověk je originál a může na drogy reagovat různě. Nemusí jít zdaleka o extrémní dávku, aby člověka vyřadily z provozu, způsobily zdravotní a psychické komplikace, nevratná poškození, nebo smrt.
Zážitek je jasným varováním a zprávou o tom, že byste se měla napříště drogám obloukem vyhnout. Nebudete li je respektovat, může to být příště, nebo kdykoli po užití drogy, ještě horší.
Z toho, jak jste zkušenost popsala, není jasné, jestli šlo o předávkování, toxickou psychózu, nebo obojí. Co je jisté, že jste ignorovala zásady bezpečnějšího užívání, mezi které například patří:
Nekombinovat žádné drogy, včetně alkoholu.
Nepřidávat si, "nedokopávat se".
Neprotahovat "jízdu" nikdy déle, než přes jednu noc a následně si odpočinout, doplnit stravu, tekutiny, vitamíny a minerály.
Drogy užít jen v dobré zdravotní, tělesné i psychické kondici, odpočatá, najedená, při striktním dodržování pitného režimu.
V průběhu "jízdy" alespoň občas, odpočívat, v klidném zázemí.
Průběžně něco výživného zakousnout.
Zastavuji výčet užitečných opatření, i když by se dalo ještě pokračovat...
S největší pravděpodobností, pokud se vyhnete drogám a budete v klidu, pomoci může čaj z meduňky, který koupíte v lékárnách i běžných obchodech, popisované potíže samy vymizí.
Pokud by se problémy samy, nejpozději do 2 až 3 týdnů, nevytratily, nebo se v jakýchkoli intezitách a periodách vracely, zajděte k lékaři a kápněte božskou. Nikdo Vám hlavu neutrhne, ani nevyzradí lékařské tajemství.
Můžete využít možnost konzultovat, anonymně, nezávazně, bez výčitek, či pohoršení, situaci s odborníky některé bezplatné služby, která poskytuje anonymní poradenství, podporu a odbornou pomoc uživatelům návykových látek, jak závislým, tak jednorázovým experimentátorům, včetně jejich blízkých.
Všechny mají v týmech zdravotníky, některé i lékaře. Uklidníte se dozvíte se, co můžete udělat pro to, abyste byla co nejdříve stabilizovaná a v pořádku.
Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky.
Nesejde na tom, jestli půjde o adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo podobný typ služby.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi vám kontakty na služby, obratem pošleme.
Jak kontakty můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, ať je Vám brzy lépe.
Hodně štěstí, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.