napravení následků úžívání pervitinu
opravdový člověk
dobrý den, v průběhu 2 let jsem užíval pervitin převážně šňupáním a párkrát kouřením za tu dobu jsem mohl užít určitě víc než 15 gramů a né víc než 30 což mi přijde jako docela hodně a vždy se mi to tak znechutí že přestanu klidně ze dne na den a třeba půl roku neberu jenže pak se to náhodou objeví přede mnou a pak si dám za měsíc třeba 5x což se mi stalo opět právě v prosinci a nyní jsem opět ve fázi znechucení s tím že už to nikdy nechci vidět a doufám že až budu mít zase možnost tak budu mít dost silnou vůli na to abych to tam neposlal..
a teď k dotazu
bohužel se to na mě stihlo už podepsat tenčí přepážkou, chronickou rýmou, a přijde mi jako bych měl vyžrané dutiny v obličeji
takže bych se chtěl zeptat jestli je nějaký způsob jak léčit chronickou rýmu zapříčiněnou pervitinem a poškozenou nosní sliznici
děkuju moc za odpověď a přeji hezký den

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Takto na dálku je těžké odpovídat na zdravotní dotazy, tím spíše vyvozovat jednoznačné závěry.
V každém případě, Vašim dutinám i nosní přepážce pomůže, když se s pervitinem nadobro rozloučíte, nebo jim dáte šanci na regeneraci a na co nejdelší čas další užití odložíte.
Podle toho, co píšete, nemáte svoje užívání úplně pod kontrolou, takže, pokud byste o to stál, doporučuji poradit se, zcela nezávazně, s odborníky, mám na mysli pracovníky některé bezplatné služby v dosahu, která pracuje s uživateli návykových látek. Nesejde na tom, půjde li o AT poradnu, adiktologickou ambulanci, kontaktní centrum, nebo podobnou službu. Tyto služby mohou být poskytovány i anonymně.
Většina služeb má své zdravotníky, některé i lékaře, se kterým můžete obtíže konzultovat.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby v okolí obratem pošleme. Citlivější údaje je možné, uvest ve skryté poznámce, nebo dotaz, ani odpověď, nemusíme zveřejnit. Pošleme kód, po jehož vložení do příslušného místa na úvodní stránce naší poradny, se ukáže jen, a pouze, Vám.
Jak podle oblasti a typu zařízení, můžete služby, na území ČR vyhledat, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud se Vám bude dařit dlouhodobější abstinenci udržet, a ani pak zdravotní potíže neustanou, doporučuji navštívit, konzultovat a nechat se vyšetřit odborným lékařem, v ORL ambulanci.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy zdráv,
Amrit Sen.