Chcem mat naspäť radosť ze života ako kedysi
Andrej
Picham si to do žily...a co mě asi navíc mrzí ze ani ten muj syn todle to všechno nezastavil..Teda na chvili jo asi na 3 měsíce...

Odpověděl: Amrit Sen
Andreji, zdravím Vás,
díky za důvěru. Za dobu naší praxe jsme se potkali s dlouhou řadou lidí, kteří prožívali příběhy, velmi podobné Vašemu. Ti, kteří to, "nechali být", skutečně o rodinu přišli. Chápu Vaše zklamání a výčitky z toho, že Vás ani láska k synovi a parnerce, nezastavila. Tak to prostě často chodí.
Potěšení a radost z práce, která by jinak mohla být velmi těžce únosná, nám přináší právě ti z nich, kterým se podařilo změnit životní styl a dodnes úspěšně abstinovat, žít spokojený život, ve vstřícných vztazích s blízkými, s rodinou a okolím.
Většině se to podařilo díky tomu, že vyhledali odbornou pomoc a začali se léčit. Z toho, jak situaci popisujete, je nabíledni, že na to, abyste se z bludného kruhu závislosti vymotal sám a bez odborné podpory, nemáte. Za to se nikdo stydět nemusí, ani výčitky Vám k ničemu dobrému nepomohou.
Rád bych Vás povzbudil, každá situace má řešení, nevěšte hlavu a neházejte flintu do žita.
Cesta k úzdravě existuje. Myslím tím, právě pro Vás.
Cílem léčby závislosti, není abstinence sama o sobě, ale schopnost žít spokojený život, v kvalitních vzazích s lidmi i sebou samým. Úzdrava závislého, je vždy běh na delší trať, ke kterému potřebuje odvahu, otevřenost, vytrvalost a smysl pro fair-play. Do začátku, od každého, aspoň kousek.
Píšete, že se nemůžete léčit, kvůli práci. Nezlobte se, jde o trik závislosti samotné. Lidé, kteří mají práci, a jdou se léčit, jsou ve velké výhodě, mívají naopak cestu k úzdravě méně náročnou a jde o velký bonus. Ti, kteří se za práci "schovávají", o ni, tak, jako tak, dříve, nebo později přijdou. Jako i postupně o všechno, co jim bylo v minulosti drahé. Zůstanou jen drogy, které už "nedávají", to co dříve, samota a smutek, podlomené zdraví, psychické potíže, osobnostní rozklad, problémy se zákonem, a nakonec, smrt.
Černé myšlenky mívá každý, nezůstávejte s nimi sám. Doporučuji Vám neotálet a začít jednat. Kontaktujte, nejlépe telefonicky, pracovníky nejbližšího zařízení, služby, nebo společenství, prostě lidi, kteří vědí, jak na to, a domluvte si termín schůzky. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci, nebo lidé, kteří společně usilují o stejnou věc, doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit. Co můžete podniknout, abyste se dokázal se závislostí, krok po kroku, popasovat. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat.
Někdo potřebuje přijít o všechno, aby se dokázal rozhoupat, není to však zdaleka nutné. Že to tak musí být, je pověra. Čím dříve se člověk rozhoupe a odhodlá, tím kratší a schůdnější cesta k úzdravě bývá.
Je dobře, že o sobě přemýšlíte, a že jste napsal. To by mohlo být prvním krokem k úspěchu. Pokračujte, seberte všechnu kuráž a začněte jednat, lépe nyní, protože je možné i to, že po předpokládaných, možných ztrátách a dalších zklamáních, rezignujete a nerozhoupete se nikdy.
Při odpovídání na naší poradně tuto skutečnost zpravidla nezmiňuji, ale budu rád, jestli Vás povzbudí, že i já mám zkušenost, velmi podobnou té Vaší. Rodina..., pocity které popisujete, vše mám kdesi hluboko v kostech. Překrývá je štěstí, které už dlouhé roky prožívám, byť se, jako každý člověk, potýkám s každodenními, běžnými problémy. Věřte, neměnil bych, stojí to za to.
Posílám odkazy na kontakty a adresy služeb, zařízení a svépomocných společenství na Slovensku, které už roky, velmi úspěšně, fungují:
Drogový informačný portál: http://www.infodrogy.sk/
Anonymní narkomani SK: http://www.anonymninarkomani.sk/
Léčba závislostí Slovensko: http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
NOM  Slovakia - Nezávislá organizácia mladých:
http://nom.sk/wordpress/
http://nom.sk/wordpress/?page_id=2
http://nom.sk/wordpress/?page_id=68
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, jak se Vaše situace vyvíjí, a jestli Vám byla naše odpověď užitečná, kdykoli napište.
Přeji hodně štěstí, držím palce,
Amrit Sen.