odvykání
Kubula
Dobrý den, je mi 50 a cca 20 let piji pravidelně min 1 litr vína denně . Pracovně mě to neomezuje, ale rozhodla jsem se ze zdravotních důvodů okamžitě přestat. K tomuto rozhodnutí jsem se propracovávala delší dobu. Nyní vím, že to psychicky zvládnu, mám i velkou oporu v partnerovi, potažmo v celé rodině.Začala jsem včera. Alkohol mi nechybí,zatím. Zjistila jsem, že mi šlo vždy jen o chuť, nikoli potřebu opíjet se či utápět žal. Ale bojím se abstinenčních příznaků a hospitalizace u mne v současné době nepřipadá absolutně v úvahu. Dostala bych se z mnoha důvodů do velkých potíží ať již pracovních či finančních, starost o zvířata,atd. Dotaz zní, zda mám riskovat absolutní abstinenci nebo si dát obden deci vína, aby tělo neupadlo do náhlého šoku,a postupně přestat úplně. Vím, že bych to takto zvládla.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Gratuluji k Vašemu rozhodnutí, vysadit alkohol ze zdravotních důvodů, je rozumné. Také je super, že jste sama již začala a vydržela jste se včera nenapít. Je fajn, že máte oporu v partnerovi i rodině, to je důležité.
Míra pokročilosti závislosti se nedá zodpovědně posoudit na dálku, přes internet a bez osobního kontaktu. Takže nedokážu tímto způsobem objektivně posoudit, do jaké míry pro Vás bude vysazení po fyzické stránce obtížné či nikoliv. Je to velmi individuální, někdo může tímto procesem projít bez výrazných obtíží, někdo může mít abstinenční syndrom.
Léčit se závislosti nemusí vždy nutně znamenat být hospitalizován na psychiatrii. Můžete využít ambulantní formu pomoci, zkonzultovat Vaši situaci s odborníkem a s ním také naplánovat další vhodný postup, mít terapeutickou podporu, v případě potřeby například i užívat nějakou medikaci, pokud by to bylo nezbytné. Zvažovala jste tuto možnost?
Ráda Vám doporučím nějaké kontakty, pokud napíšete, jaká větší města máte v dobré dostupnosti. Zajít se osobně poradit by bylo na místě.
Tak to zvažte, a když tak ještě napište.
Přeji dostatek sil ke všemu, co budete potřebovat. Mějte se hezky.
S pozdravem, MK