jsem v poradku?
igi
Mam 40 let celej zivot jsem uzival denne hodne tvrdejch drog od svych 15 let.Poslednych 16let nic,ani nekourim a nekoupim si ani pivo.Uzivat neni \"moudry\".Stejne se porad dostavam do sporu pro sve nazory.Nejstastnejsi obdobi zivota a nejextremnejsi zazitky,euforie byli drogy.Neznam nic slastnejsiho a to aj po stovkach opakovani.Jsem po tych 16letech porad narkoman?Snazim sa byt kulturista.Prominte cestinu,ctu lip jsem z Bratislavy.IGI

Odpověděl: Markéta Kordová
Igi, dobrý den.
Netuším, zda jsem Váš dotaz dobře pochopila. Užíval jste od 15ti let drogy, teď 16let abstinujete a ptáte se na to, zda jste po těch 16ti letech stále narkoman? Můžete svůj dotaz prosím více upřesnit, pokud jsem to ,,nechytla" správně? Děkujeme!
Nejde moc zodpovědně posoudit míru závislosti bez dalších podstatných informací a bez osobního kontaktu. Mohu vycházet pouze z obecných pravidel. Pokud 16let abstinujete, dalo by se říci, že jste svou závislost a závislostní chování dostal pod svou kontrolu a Váš stav se velmi stabilizoval. Pokud by ve Vašem životě nastala nějaká mimořádná situace, která by Vás například oslabila, a Vy jste například selhal ve smyslu porušení abstinence, bylo by velmi pravděpodobné, že byste se asi ,,rozjel" (možná postupně), znovu. Tím chci říct, že pokud dotyčná závislá osoba abstinuje (i plno let) je třeba se mít na pozoru před vším co by mohlo závislost znovu oživit (alkohol, jiné drogy, léky, gambling..).
Příklad: když si Vy jako dlouholetý abstinent dáte pervitin, není to jako, když si dá v rámci experimentu pervitin někdo, kdo se závislostí problém nikdy neměl a nikdy ho před tím neužil.
Doufám, že je to srozumitelné.
Zdali jsem Váš dotaz nepochopila správně nebo se budete chtít na něco doptat, neváhejte ještě napsat.
Mějte se zatím hezky, MK