Prenos pervitinu
Kora
Dobry den,
Jsem uz zoufala,pritel uz delsi dobu bere zilne pervitin. Jsme spolu uz sest let. V minulosti jiz zavisly byl, ale prestal s tim. Nalezl si zavisle pratele a spadl do toho znovu. Snazim se mu poct, ale mam strach. Je mozne avy prenesl drogu pres sperma do me ? Nechci v sobe zadne svinstvo. Jinych nemoci.se nebojim pritel si kupuje nove strikacky. Je tedy mozny prenos z druheho na me ?
Dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nemusíte se bát, že by se Vám do těla při pohlavním styku dostalo množství pervitinu, které by Vás jakkoliv ovlivnilo. Při laboratorním rozboru by se v něm možná našly ve velmi malém množství látky, které by odborníkovi potvrdily, že pervitin požil, ty na Vás ale nemohou mít žádný vliv.
Naopak bych byla velmi opatrná v přesvědčení, že Vás nemůže přítel nijak ohrozit žádnou pohlavně přenosnou chorobou. Injekční uživatelé drog jsou jednou z nejrizikovějších skupin. I když si třeba přítel kupuje čisté jehly, může se mu stát, tak jako mnoha jiným, že nebude mít kde si ji najednou koupit a bude si chtít dávku dát. Dříve nebo později téměř každý sáhne po použité stříkačce. Navíc mívají uživatelé pervitinu i časté mimopartnerské styky. Bohužel ani to se nemusíte dozvědět.  V tomto ohledu je tedy soužití s injekčním uživatelem velké riziko.