starost o syna
Marie
Dobrý den. Náš osmnáctiletý syn užívá drogy-určitě marihuanu a pervitin.V loňském roce odešel ze školy, prodělal toxickou psychozu, léčil se.Letos nastoupil znovu na střední školu. Vrátil se k drogám, do školy chodí čím dál tím míň, soužití s ním je velmi problematické.Léčit se zřejmě nechce, my se o něj staráme a jemu vlastně nic nechybí. Cítíme, že by naše péče měla skončit, vyhodit z domu ho ale zatím nedokážeme.Asi ani nemůžeme, stále je ještě student a my máme vyživovací povinnost. Co nám můžete poradit?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
taková situace, kdy syn nic změnit nechce, ale zároveň všichni cítíte, že se mu nevede dobře, si určitě žádá nějakou změnu vaší strany. Přesně, jak píšete, vy se o něj staráte, jemu nic nechybí a tak nemá důvod nic měnit. Existuje ještě mnoho mezistupňů mezi "vyhodit na ulici" a "poskytovat veškerý luxus domova". Je možné přistoupit k nějakým opatřením, která ho přimějí začít se svou situací minimálně zabývat. Je ale vždy třeba probrat konkrétní situaci konkrétní rodiny, nejsou žádná univerzální řešení.
Proto bych vám nejlépe doporučila zajít se poradit osobně do některého z center, která poskytují pomoc rodinám uživatelů. Pokud je pro Vás Praha dobře dostupná, pak se můžeme domluvit na setkání u nás v Poradně pro rodiče Sananim, v Žitné 51, Praha 1. Můžete se objednat telefonicky na čísle 739 268 527.
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)