Ketamin
Psilocibeman
Dobry den můžou mi fizlove při silniční kontrole tím jejich testem zjistit ketak?? Myslím si ze tím testem ze slin ani z potu nemaj šanci díky za info jen dodam ze bych samozřejmě řídil az po odeznění ucinku...díky nashle

Odpověděl: Amrit Sen
Psilocibemane, zdravím Vás.
máte pravdu v tom, že policie zatím, při obvyklých silničních kontrolách, běžně orientační testy na ketamin neprovádí. "Rychlotesty" na ketamin, ale existují, jsou o něco dražší, než testy na běžně testované drogy, nebo bývají součástí sady multitestu, která se běžněji užívá v zahraničí. Jde zejména o testy z moči, které pro policejní výkon nejsou úplně nejpraktičtější.
Otázka je, čemu říkáte "po odeznění drogy", protože jestli je stoprocentně způsobilý k jízdě, nedokáže uživatel drog, ani experimentátor, spolehlivě odhadnout, a je potenciálním nebezpečím pro sebe i další účastníky silničního provozu. U ketaminu jsou tato rizika mimořádně velká.
Policie neustále rozšiřuje svoji výbavu, takže i Vám se může stát, pokud máte v úmyslu riskovat, že se dočkáte nemilého překvapení, užitečného pro bezpečí všech, a načapají Vás na švestkách.
Ketamin je v moči detekovatelný, zhruba 2 - 4 dny od užití látky. Záležet může na užitém množství, intenzitě užívání, kvalitě drogy, typu testu, ale také na metabolismu každého jedince. Je na znalcích, aby pak stanovili, jestli byl řidič v době řízení, ještě "pod vlivem", respektive, jestli účinek drogy, nebo následek účinku, mohl mít vliv a dopad na řízení. Na právním a soudním systému pak, jestli, a jakou, by za své jednání nesl odpovědnost a postih.
Úplně jiný příběh by byl, kdybyste se v souvislosti s dopravním přestupkem, nehodou, nebo z jiných důvodů, podrobil laboratorním testům. Ty jsou schopny ketamin odhalit i po 7 - 14 dnech od poslední aplikace.
Doporučuji Vám tedy, abyste po užití ketaminu odložil řízení na co nejdelší čas. Bude to pro Vás nejlepší, a na silnicích bude bezpečněji.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe i vůči dalším lidem, opatrný.
Amrit Sen.