Dotaz - nezávislost, jen strach
Kuky
Dobrý den,
měla bych dotaz, který je pro mě jako pro absolutního neznalce poměrně problematický... Byla jsem na silvestrovské oslavě, bavila jsem se, vědomě a dobrovolně jsem si vzala extázi. Pak mi začalo být blbě, pozrvracela jsem se a přátelé mě odvezli domů...Pak mi ale museli zavolat doktory a jela jsem nemocnice, protože jsem se vyvrátila v koupelně - od té doby si nic nemapatuju. Po probuzení v nemocnici mi bylo řečeno, že mi v moči našli Metamfetamin. Já jsem si ale nic takového vědomě nevzala, přítel byl nesutále se mnou, tvrdí, že mi nikdo nic takového nedávala... Jak je možné, že se to ke mně dostalo? Je třeba možné, že si to někdo rozpustil ve vodě a já to vypila? (taková možnost byla, opravdu jsem si toto nehlídala)... Nebo je třeba možné, že si pamatuju z toho večera (z té párty vše a nepamatuju se, jak mi to někdo \"dal\"?) V té lékařské zprávě nebylo nic o vpichu, takže předpokládám, že ten tam nebyl... Nebo se mám bát a jít radši na testy? Musím se přiznat, že je to moje první zkušenost s dragoami - je mi 30 (až na tu čvrtku extáze nedoborovlná) a jsem z toho velmi špatná :-/ Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
věřím, že je taková zkušenost velmi nepříjemná. Myslím, že se nemusíte bát žádné nákazy, protože i kdyby Vám někdo podal pervitin (což je metamfetamin) bez Vašeho vědomí, jistě by to nedělal injekčně. S největší pravděpodobností nešlo o čistou extázi, ale byla s příměsí něčeho, co způsobilo pozitivní testy na metamfetamin. To je dnes velmi časté. Chemicky je extáze MDMA,  3,4-methylendioxy-N-methamfetamin, tedy také podobná látka, nejedná se tedy ve zprávě o nepříliš přesné zkrácení tohoto názvu?
V každém případě bych spíš předpokládala, že všechny potíže, které jste měla, i pozitivní nález v moči byl následkem požité rádoby extáze. Neobávala bych se tedy dalších komplikací.