Jak se zbavit závislosti na tramalu
Monika
Dobrý den můj problém spočívá v tom že již tři roky beru tramal kapky na silné bolesti hlavy že začátku jsem brala předepsanou dávku 25 kapek při bolesti dnes jsem na tom bohužel tak že beru 200 kapek denně i když mne bolesti netrápí obchazim více lékařů abych kapky sehnala je mi hrozně co vše jsem schopná udělat abych je sehnala už několikrát jsem se snažila kapky vysadit ale stavy při tom byly nesnesitelné bolesti pocení jen jsem ležela v posteli a nic nedělala moc ráda bych se této zavisloti zbavila ale vůbec nevím jak jsem stoho už opravdu nešťastná mnohokrát si říkám jestli má vůbec cenu žít.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Moniko.
Nevěště hlavu, vše se dá řešit. Nejlépe s lékařem. Dle toho co uvádíte, usuzuji, že medikaci Vám předepisuje více lékařů, zřejmě ne specializovaných na závislosti. Možná si Tramal obstaráváte i jinak (?). V samotném výsledku v tom sice není rozdílu, ale pokud by Vám lék předepisoval jeden lékař, bylo by nejrozumnější vysazení konzultovat právě s lékařem, který má o Vás kompletní informace o Vašem zdravotním stavu, celkové anamnéze a mohl by Vám léky buď vysadit postupně, nebo by Vám v případě potřeby mohl napsat případně nějakou jinou vhodnou medikaci, aby vysazení pro Vás nebylo tak útrpné.
Tramal vyvolává návyk, čím déle je konzumován, tím komplikovanější je závislost na něm, vzniká tolerance, která se postupně zvyšuje. Při prudkém vysazení se může dostavit abstinenční syndrom. Při tomto odnětí přichází psychické i fyzické utrpení (v některých případech skoro totožné jako, když se vysadí Heroin, což vyžaduje pobyt na detoxifikační jednotce).
Nelze předpokládat s ohledem na minimální informace o Vás, bez osobního kontaktu, vyšetření lékařem, jak na tom objektivně jste. Opravdu je třeba, abyste vše konzultovala osobně s lékařem. To bohužel nelze vyřešit touto formou přes internet. Nejlépe uděláte, když navštívíte lékaře/psychiatra se specializací na problematiku závislosti a otevřeně s ním podrobněji pohovoříte, společně se dohodnete co dál. Může Vám lék vysadit postupně, aby Váš organismus nebyl vystavěn zbytečným komplikacím. Pod lékařským dohledem bude celý tento proces pro Vás snesitelnější a jistě i bezpečnější.
Uveďte prosím větší města, která máte v dobré dopravní dostupnosti. Pomůžeme Vám doporučit lékaře, na kterého byste se mohla obrátit.
Nebo se sama můžete podívat do databáze kontaktů zde:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
V rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - druh (doporučuji vybírat z těchto možností: AT ambulance, Detoxifikace, Psychiatrická léčba).
Přeji, ať tímto procesem projdete co nejdříve a co s nejmenšími komplikacemi.
Zatím se mějte hezky, hodně štěstí v Novém roce a také dostatek sil!
S pozdravem, MK