Přítel a drogy
Tera
Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu ohledně závislosti na drogách. Mám přítele přibližně 1 měsíc u kterého jsem zjistila, že posledních 8 měsíců bral pravidelně (1x do týdne) drogy. Konkrétně kokain a mdma (je možné ze toho bylo víc, ale svěřil se jen s tímhle). Celkově drogy začal brát před 5ti lety, ale nebylo to tak intenzivní (teď si dal kokain i na večeři s kamarádem, aby se jim lépe povídalo) Před 2mi týdny jsme byli v klubu a někdo mu tam něco hodil do pití (tvrdí to). Jelikož týden předtím si řek,l ze drogy už brát nechce tak se psychicky zhroutil tak, ze hrozil sebevraždou (dokola tvrdil, ze je na světě zbytečný a ze si toho stejně ani nikdo nevšimne). Doma mi jeho matka řekla, ze má dluhy na internetu (typu zaplo atd.) a různě po kamarádech (rodiče o drogách nic neví). V noci se budí a ze spánku mluví často právě o drogách a klepe se. Když jsem se ho zeptala jestli si mysli, ze je na drogách závislý, řekl ze ne, ze si musí akorát urovnat par věci v hlavě. Já si to nemyslím, proto to chci začít nějak řešit a pomoct mu. Nevím jak začít, poradili byste mi prosím. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Tero, zdravím Vás.
Bylo by fajn, vše co je aktuálně třeba probrat více a podrobněji, nejlépe v osobním kontaktu. Pustila jste se do nesnadného úkolu, bylo by rozumné si doplnit informace a zkonzultovat vhodný postup, také se dozvědět jakých chyb se vyvarovat atd. Nedisponujeme universálním receptem, který by byl vhodný pro všechny, jelikož to bývají vždy velmi individuální situace.
Můžete prozatím prostudovat základní informace pro blízké osoby zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html.
Dále bych doporučila poradenství v přímo v Poradně pro partnery a rodiče závislých osob. Netuším, zda je Vám dostupná Praha, pokud ano, můžete se obrátit na naše specializované zařízení (poskytujeme bezplatné a nezávazné služby, lze i anonymně).
Zde kontakt a další info o poradně viz přiložený odkaz:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/5, Praha 1
mapa
Mob: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud žijete někde jinde a Praha je problém, tak napište znovu a upřesněte, jaká větší města máte poblíž, pokusíme se Vás vhodně nasměrovat jinam, kde byste mohla vše potřebné zkonzultovat.
Mějte se zatím hezky, přejeme úspěšný Nový rok.
S pozdravem, MK