Testy
Vali
Dobry den mohu se zeptat zdály existuje neaky drogový test ktery muze mit clovek doma ktery pozná z moči jestli jsem za posledních pul roku hulila.dekuji moc. Kdyz je to test do tpktereho se jen kapse kapka moči tak jde z neho poznat jestli jsem hulila za posledních pul roku? Do kdy se to da zjistit ? Do kolika dnu? Dekuju

Odpověděl: Markéta Kordová
Vali, zdravím Vás.
Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, ze kterých se postupně uvolňuje do organismu a tam metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných orientačních testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech/týdnech byla droga konzumována.
Co se týče doby prokazatelnosti z tělních tekutin, tak právě v moči se THC (účinná látka marihuany) drží nejdéle. Níže uvádím orientační údaje (podotýkám, že jde o údaje pouze orientační, může to být individuální).
Detekce moč - 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
Detekce krev -  do 14 dní (při občasném užití cca týden)
Detekce sliny -  jako u krve
Pokud jste půlroku nic neužila, měla byste mít testy v pořádku. Je, ale třeba abstinenci opravdu držet.
Přeji hodně štěstí do Nového roku.
S pozdravem, MK