Extáze
Anex
Dobrý den, už jsem tu tento týden ptala ale chtěla bych se ještě zeptat. Je možné, že mám mononukleózu co by se mnou udělalo užití extáze? Moc vám děkuji za odpověď:)

Odpověděl: Markéta Kordová
Anex, opět Vás zdravím.
Ptáte se potřetí na to samé, odpovědi máte u dotazů 272792 a 676372.
Extáze (stejně tak všechny další drogy), jsou pro játra toxické. To znamená, že je to velká zátěž pro organismus i v moment, kdy je organismus zcela zdráv. Pokud právě proděláváte mononukleózu nebo jiné infekční onemocnění zasahující játra, pak jsou jakékoliv drogy o to nebezpečnější než kdy jindy. Po léčbě mononukleózy se doporučuje alespoň roční abstinence (platí to i pro alkohol). Je to pouze orientační informace, záleží na individualitě organismu, jaterní testy se mohou vrátit do normálu dříve, ale i později. Vždy existuje riziko, že játra, která jsou již poškozena, budou další zátěž zvládat obtížně. To byste měla brát v potaz. Dodržovat léčebný režim, pravidelné kontroly u lékaře, držení diety, abstinence, užívat léky, tak jak máte a zbytečně neriskovat své zdraví.
Nicméně, je dobře, že si sháníte informace. Doporučuji se jimi držet.
Přeji, ať se brzy uzdravíte a úspěšný Nový rok.
S pozdravem, MK