Poraďte mi prosím co dál
Badgirl
Hulim trávu 5 let od rozvodu svých rodičů ,už tehdy jsem měla psychické problémy ,ale teď mi přijde ze se zblaznim ,mám dluhy , rodinu pořádně nemám ,není nikdo kdo by mi pomohl .Hulim každý den tak gram v bongu ,pokud si nedam mam deprese ,chci umřít a přijde mi ze je moje situace neřešitelná .hulim takhle kazdy den ,když si nedam hned jak vstanu mam hrozny nervy,vraci se mi vzpomínky jak nas tata mlátil a přijdu si zbytečná.Stydim se jít k psychiatrovi nebo jenom to říct máme ..bojím se ze jsem závislá na trávě nebo je to tou psychikou ? Už si nejsrm jistá ničím ..poradte mi prosím kam se mam obrátit ,ja uz jsem úplně ztracená a nechci abych dopadla špatně ,nechci už skončit na ulici a nedokážu si pomoct :(chtěla bych rodinu,praci a normální život ale nejsem schopna se hnout z místa :(

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
vážím si Vaší otevřenosti, díky za důvěru. Je dobře, že píšete, může to být první krok k pozitivní změně. Chápu a rozumím Vašim pocitům beznaděje a marnosti, není však nutné vidět svět jen černě, všechno se dá řešit.
Rád bych Vás uklidnil a povzbudil k dalšímu kroku, směrem ke spokojenějšímu životu. S lidmi, kteří na tom byli velmi podobně, jako Vy, a kterým dlouhodobě dobře daří, se průběžně setkáváme. Je jich mnoho a stále jich přibývá. Jejich štěstí je i naše radost.
Jestli jste závislá, nedokážu posoudit, podle toho, co píšete, nejspíš ano. Léčba závislosti a její cíl, není abstinence samotná, ale schopnost člověka, žít spokojený život, s dobrými vztahy s blízkými i okolí i k sobě samému. Také získání dovedností, jak bezpečně vyplnit vakuum po droze, jak trávit volný čas, jak si přinášet radost a pohodu bez drog, jak si sebe vážit a mít se i s lidmi kolem sebe, rád/a.
Léčba závislosti je vždy, včetně ambulantní formy, během na delší trať a vyžaduje poctivé úsilí. Ve Vašem případě bude nutné současně zohlednit a léčit psychické potíže, možná psychické poruchy, nebo nemoc. V tuto chvíli nesejde na tom, jestli k nim došlo v důsledku užívání THC, nebo jestli marihuana prohloubila, rozvinula, nebo nastartovala psychickou nemoc, k níž máte, podle všeho, předpoklady.
Nezůstávejte v tíživé situaci sama, kontaktujte odbornou podporu a pomoc, některé bezplatné služby v dosahu, která pracuje s uživateli návykových látek a domluvte si telefonicky termín schůzky. Služby mohou být poskytovány i anonymně. Získáte pochopení, užitečné informace, podporu a pomoc. Nikdo Vás nebude soudit, k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit. Půjde o zcela nezávaznou konzultaci, uleví se Vám, případná zakázka zůstane jen, a pouze na Vás.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený a vlídný odborník, doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co můžete podniknout, aby Vám bylo lépe, kudy k abstinenci, jak se "popasovat" se závislostí. Jak pracovat s cravingem, chutěmi, zjevnými i skrytými, také jakých chyb se vyvarovat. Můžete si vyjednat průběžnější konzultace, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, co dělat v situacích, které přinese nejbližší čas. Proberete možnosti, k Vašemu zvážení, která z forem případné terapie, pro Vás bude nejvhodnější. Služby mají, kromě terapeutických, také sociální pracovníky, kteří Vám pomohou a poradí, jak řešit sociální problémy, včetně dluhů.
Kontakty:
Ambulantní centrum Laxus
Gočárova 1620
500 02 Hradec Králové
Telefon: +420 777 033 618
E-mail: ambulance.hradec@laxus.cz
Web: http://www.laxus.cz/centra/ambulantni-centrum-hradec-kralove/
Kontaktní centrum Laxus
Říční 1252/3a
500 02 Hradec Králové
Telefon: +420 495 513 977
Mobil: +420 734 316 538
E-mail: kacko.hradec@laxus.cz
Web: http://www.laxus.cz/
http://www.laxus.cz/centra/k-centrum-hradec-kralove/
AT ambulance
Hradecká 1172
500 03 Hradec Králové
Telefon: +420 485 832 221
+420 459 833 232
AT Ambulance
Sokolská 581
500 05 Hradec Králové
Telefon: +420 495 832 221
E-mail: hrnciarovaj@lfhk.cuni.cz
Web: https://www.fnhk.cz/psych/kliniky-ambulance.html
AT ambulance
Psychiatrická klinika FNHK
Šimkova 870
500 38 Hradec Králové
Telefon: +420 485 832 221
E-mail: cizekj@lfhk.cuni.cz
Web: http://www.lfhk.cuni.cz/psych
Krizové centrum Hradec Králové
Krizová linka
ambulance pro drogové závislosti: +420 495 515 907
Užitečné informace k THC, také k rizikům, souvisejícím s užíváním marihuany, najdete na stránkách naší poradny: http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
Také na webu Končím s hulením?, který poskytuje dokonce i on line formu léčby: http://www.koncimshulenim.cz/
Seberte všechnu kuráž, neházejte flintu do žita. Začněte jednat, výsledky se bezpochyby dostaví, určitě preferujte osobní kontakt.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, a jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, hodně štěstí v novém roce,
Amrit Sen.