Co delat s drogove zavislim
Lusinda
Dobry den chtela jsem se zeptat mam znameho ktery uziva drogy nevime si snim rady lecit se nechce....Uz je ani brat nemusi je hrozne domyslivy i pro okoli nebezpecny rika ze ho nekdo zacaroval a ovlada...Prosim vas muzeme ho nechat ovezt nasilim kdyz se nechce lecit anebo to nejde?Co mame snim delat?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Lusindo.
Co se týče nedobrovolných pobytů, je to tak, že pokud nastane situace, kdy je konzumující osoba v ohrožení svého života nebo svým jednáním ohrožuje své okolí, lze zavolat záchranný systém. Tato osoba je pak převezena na psychiatrii, kde je pouze po dobu, než odezní akutní stav. Nejedná se tedy o klasickou léčbu závislosti, s tou je potřeba souhlasu dané osoby. Pokud lékaři usoudí, že stav hospitalizovaného se nelepší, mohou pak požádat soud o prodloužení hospitalizace (to jsou, ale povětšinou případy, kdy je s diagnózou závislosti spojena další závažná psychiatrická dg).
Také existují tvz. ochranné léčby, ale ty bývají nařízeny soudem v rámci rozsudku v trestním řízení v případech, kdy se závislá osoba opakovaně dopouští trestné činnosti. V těchto případech může soud nařídit ochranou léčbu, ale není to pravidlo.
Léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou a to z toho důvodu, že pokud dotyčná osoba není dostatečně motivována a ochotna začít pracovat na změnách vzorců chování, neplní pak léčba úplně účel. Motivace a ochota spolupracovat je velmi důležitá a nezbytná.
Informace pro blízké osoby uživatelů: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Dále přikládám kontakt na poradnu pro blízké osoby:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51 - Praha 1
Tel: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Veškeré poradenské služby poskytujeme bezplatně a je třeba se na první konzultaci předem objednat na uvedeném čísle, případně přes email. Více zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se hezky, MK