Antibiotika a extáze
Anex
Dobrý den, chtěla bych si na akci vzít extázi ale před týdnem jsem jedla antibiotika a teď je mám znovu ale jiné (jmenují se Cefzil 500 mg) protože to mám nedoléčené. Jsou nějaká rizika, které mi mohou hrozit? Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Anex.
Organismus je v tomto období (při léčbě ATB) citlivější a podobné zásahy, jako je konzumace drog, je nevhodná. Snadněji může dojít například k dehydrataci, prohloubení účinku látky, přehřátí mozku a další zbytečné komplikace, které mohou souviset s interakcemi jednotlivých látek nebo onemocněním, pro které je medikament užíván. S ohledem na důvody, proč jsou nebo byla ATB nasazena, bych to nedoporučovala. Pokud je organismus oslaben nemocí, vnitřní orgány (především játra) mají i bez toho, aby byla užita nějaká droga, už tak velkou zátěží (se zpracováním právě antibiotik). Optimální doba je cca tři týdny od dobrání léků. Po tuto dobu by bylo vhodné vyhnout všem drogám, včetně alkoholu. Rozhodně nedoporučuji užít amfetaminy. Například kombinace ,,obyčejná" chřipka a užití amfetaminů, může vyústit k poškození srdce. Dále vysazování ATB a přerušování léčby podle toho jak Vás napadne, taky není zrovna rozumné. Léky by se vždy měli užívat tak, jak předepíše lékař a toto dodržovat, jinak léčba nemá smysl.
Konečné rozhodnutí je samozřejmě na každém... dle mého úsudku je zcela zbytečné tato rizika podstupovat. Vše ještě řádně zvažte.
S pozdravem, MK