Pomoct
Marunka
Dobrý den pisu van a radim se s vámi asi už rok mám manžela který bere už 10 let vnitrozelne perviTin když to bral jednou za měsíc dalo se to ještě vydržet ale tet je to už skoro každý tři dny když zrovna nebere tak spí a furt takhle dokola Máme dvě dcery nevím si rady za každou cenu chci udržet manželství ale nedá se to když si dá tak dostává takový stavy jako ze mu sem nevěra přitom sem ho v živote nepovedla a porad se jen hádáme bojům se s nim rozvést dost je na me fiksovany co když si něco udělá ale důležitější sou pro me drtí nechci aby v tom vyrůstaly poraďte mi Prosím co mám dělat a léčení nebo i jiného možností odmítá chodu dokonce i k psichologovi tomu to řekl nestydíš se za to nepovažujeme jako něco hrozného prý někdo chodu na pivo a někdo si pichn e je to strašný poraďte prosim

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v takové situaci se dá těžko poradit něco "chytrého". Sama píšete, že chcete udržet manželství za každou cenu, on to zřejmě dobře vycítil, a tak se chová, jak je příjemné jemu a nebere na Vás ani na děti žádné ohledy. Pokud bere injekčně a takhle často, opravdu vás tím všechny dost ohrožuje. Skoro bych se bála, jestli cenou za udržení manželství už v tomto případě není bezpečí a dobrý domov pro děti.
Nejlepší by bylo, kdybyste zašli někam společně, pokud tedy nechce změnu on sám. Můžete to brát jako službu především pro Vás, abyste si ujasnila co a jak, abyste se nějak domluvili, v přítomnosti někoho nezávislého, jestli takový život je pro Vás a děti přijatelný. V případě, že by k tomu nebyl ochotný, pak bych zašla někam sama, abyste zvážila možnosti, které máte a mohla vše dopodrobna zkonzultovat. To bohužel po internetu není tak úplně možné.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)