Dojezd? pervitinu
Denis
Dobrý den,
už dlouhé roky užívám trávu bez nějakých negativních dopadů. Poslední dva roky též občas experimentuji s pervitinem a extází. Nedávno jsem měl domácí party, kde jsem 2 noci nespal, pil omezené množství alkoholu (3 skleničky drinku z rumu, 2 skleničky vína), šňupal pervitin (ne ze svého, takže jen velmi málo, spíš jen abych nespal), a hulil bongy, tak jako jindy, moc nejedl ale pil dostatečně tekutin. Třetí den mi ale začala, ani nevím konkrétně z čeho, \"houpat\" se realita. Nevím jak to popsat, připomínalo to spíš opilost, ale bez vrávorání, padání apod.
Třetí noc jsem se vyspal, avšak asi po 3 hodinách vzhůru se mi to houpání vrátilo, a od té doby více či méně to mám. Nic jsem dál nepil ani nešňupal. Už sou to 4 dny, a pořád to cejtím. Nijak mi to extra nevadí, krom toho že mě děsí že to nepřestává. Myšlení mám svižné, zkoušel sem počty, rýmy, přesnost pohybu, prostorovou orientaci (zavřít oči a šáhnout si na špičku nosu), vše OK, ale při chůzi apod, to prostě cítím. Prostě cejtim že je to takové všecko navodě, ale přitom s tím nemám reálné obtíže. Kamarád co byl na té party semnou, měl vše (drogy alkohol) a ještě víc, to měl taky, ale už mu to prý ustává. Ostatní co tam byli a dělali to samí, snad kromě hulení, nic takového neměli, ale ti už jsou na pervitin zvyklejší.
Zná to někdo? Přestane to? Nebo si budu muset zvyknout?
Předem díky.

Odpověděl: Amrit Sen
Denisi, zdravím Vás.
Díky za důvěru, dobře, že píšete. Každý člověk je jedinečně nastaven a drogy na něj mohou působit různě. Co se Vám přihodilo a stav, který popisujete, není nijak neobvyklý, tím nechci zlehčovat jeho závažnost, tím spíš, při kombinování drog, které je mimořádně rizikové. V úvahu přichází i to, že patříte k lidem, kteří mají z nejrůznějších důvodů, předpoklad k psychickým poruchám, které by se jinak nemusely projevit.
V každém případě jde o jasný signál Vašeho organismu, těla i psychiky, že pro Vás nejsou drogy to pravé, natož bezpečné, a že napříště riskujete příhody, jejichž dopad může být ještě závažnější, než doposud. Tedy i to, že se Vám může stát, a to i bez kombinování drog, i při minimálních dávkách, že se dostanete do toxické psychózy, nebo že dojde k nastartování, nebo rozvinutí psychické nemoci, ze které byste se už nemusel nikdy úplně vyléčit, a to i tehdy, kdybyste už nadobro žádné drogy neužíval. Tedy, že byste se mohl zbláznit, strávit zbytek života zalékovaný psychofarmaky, s opakovanými pobyty v psychiatrických zařízeních, bez schopnosti žít plnohodnotný, spokojený život. Také to, že byste v toxické psychóze mohl způsobit nevratné škody, někomu dalšímu ublížil, nebo někoho, či sebe, ohrozil na životě.
Stav, který popisujete, by měl časem odeznít, tedy pokud se obloukem drogám vyhnete. Nejrizikovějšími pro Vás jsou všechny halucinogeny, psychostimulanty, ale i drogy s obsahem THC. Tím nemám na mysli, že by pro Vás byly jiné typy drog bezpečnější, zůstávám ale u psychických poruch a nemocí. Jedním z největších rizik je samozřejmě i možný vznik závislosti.
Pokud i po čase, kdy se vyhnete všem drogám i alkoholu, popsané, nebo jiné psychické potíže, neměly odeznít, nebo se vracely, doporučuji Vám navštívit odborníka, nejlépe psychiatra-adiktologa, svoji situaci a potíže s ním probrat, domluvil se na dalších krocích, abyste se stabilizoval, a byl co nejdříve fit.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakt na zkušeného, na slovo vzatého odborníka pošleme.
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Jak kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktní centra a další služby, včetně psychiatrických zařízení, můžete, podle oblasti a typu, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
O psychických nemocech v souvislosti s užíváním drog, se dočtete rovněž na našich stránkách, v rubrice Drogy a nemoci:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak Vám je, a jak se situace vyvíjí, také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám, ať jste brzy v pořádku, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.