Účinky pervitinu
Markéta
Dobrý den, mám otázku ohledně učinku pervitinu.
Uživám pervitin od začátku letních prázdnin, pouze víkendově.
Zajímalo mě co na tom lidi mají, všichni popisovali ten nádherný stav, říkali jak budu mít potřebu se na tom hýbat, jak budu veselá a štastná a mít všechno na háku, že se na to nezhulím, neopiju ani nenajím.
Po prvních zkušenostech, kdy jediné co jsem na perníku citila byla upovídanost (což ale já jsem upovídaná i normálně), vykouřila jsem více cigár než obyvkle a vydržela jsem vzhuru celou noc.
Ale kde je ta euforie o které všichni mluvili, jak je člověk nabuzený a musí se hýbat?
Říkala jsem si, že jsem v začátcích a prostě ten stav dorazí později.
Opakuji, beru pervitin od začátku letních prázdnin a když si dám nikdo by to na mě nepoznál, ani já sama bych to nepoznala.
V pohodě se najím, jsem schopná za noc vypít i přes 3 litry vody, zhulím se na to a dokonce se i opiju, s tím alkoholem to je i tak, že např. když si dám v 10 večer čáru, začnu na to chlastat, ve 12 sem opilá a v 1 na pohodu usnu.
Hýbat se nepotřebuji, dokážu klidně prosedět či proležet celou noc, žádné pocity, že bych byla najednou štastnější nejsou.
Nikdo s lidí co berou to nechápou, říkají, že to není možné, že to bude at změním vzorek nebo se smějou, že je to tím, že beru dlouho.
Zkoušela jsem hodně vzorku a tím, že beru dlouho to taky není, protože jsem od začatku žádné jiné \"stavy\" neměla.
Jo občas se stane, že si dám, \"najede to\" půl hodku sem mega upovídaná, vščechno honem honem, ale za chvíli se zase zklidním a pohoda.
Takže zjednodušeně na pervitinu se v pohodě opiju i zhulím, dokážu se na něm najít, piju na něm více vody než za střízliva a jediné co pocituju nebo spíše teda nepocituju, je unava.
Nechapu to. Jak je to možné?
Děkuji za odpoved.

Odpověděl: Amrit Sen
Markéto, zdravím Vás.
Vážím si projevené důvěry, dobře, že píšete. Každý člověk je originál a drogy na něj mohou působit různě. Jestli to dobře chápu, užíváte už delší dobu pervitin, pijete alkohol a kouříte marihuanu, a byla byste ráda, abyste si na pervitinu užila více, než Vám dává...
V tom Vám, odpusťte, neporadím. spíš mě zaráží to, že jej užíváte dál, i když s jeho účinky nejste spokojená. To naznačuje možnou závislost. Neberte to prosím, na lehkou váhu.
Možná i to, že Vám v životě něco chybí, to je ale už příběh, který se do rámce internetového poradenství, nevejde.
Proto Vám doporučuji Vaši nespokojenost konzultovat s odborníkem, nejlépe pracovníkem některé služby, která pracuje s uživatei návykových látek, ve Vašem okolí. Bezplatně, nezávazně, anonymně.
Nesejde na tom, jestli si vyberete kontaktní centrum, adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo podobné zařízení.
Při osobním pohovoru, po seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí kroky, jak ji řešit, k Vaší větší spokojenosti, jak minimalizovat rizika, případně jak si obstarat pohodu bezpečnějším způsobem a jakých chyb se vyvarovat.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na bezplatné anonymní odborné služby, pošleme.
Jak je, podle oblasti a typu služby, můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Odkazy na užitečné informace, také k rizikům užívání a kombinacím zmíněných látek:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html?warning=kill
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
Stačí takto? Kdybyste potřebovala ještě něco probrat, napište. Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak si stojíte, jak se se Vaše situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji pohodu do zbytku svátků, vše dobré v nadcházejícím roce, hodně štěstí,
Amrit Sen.