OBAVY
agamka
Dobrý den,již jsem k vám několikrát psala,dcera byla závislá nitrožilně na pervitinu,podstoupila léčbu,kterou dokončila,odstěhovala se na druhý konec republiky aby nebyla v původním prostředí.Vypadá to,že zatím vše klape.Do práce chodí ,ted i povýšila.S přítelem se rozešla ,on se nyní vrátil k užívání pervitinu.Dcera má přijed na vánoce domů,opravdu se vše jeví ok,je v pohodě má zájem o život,je s ní normální komunikace,jsme denně v kontaktu(sama zavolá),dluhy splácí.Jen mě přepadává pocit jestli opět nebere drogy i když na to vůbec nic neukazuje,nevím jestli jí mám otestovat až přijede.Uvědomuji si,že je to dlouhodobý proces a nerada bych ho narušila.Ale chvílemi mě přepadá panika,že přeci to nemůže být tak v klidu,mluvíme spolu o chutí i sama mi říkala kdy třeba měla problém co to s ní udělalo jak to musela zvládnout atd.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
o rizicích testování už Vám psala kolegyně v odpovědi na Váš minulý dotaz. Spíš bych se také přikláněla k tomu s dcerou otevřeně promluvit o svých obavách, než ji testovat. Bylo by to opatření pro Vás nebo pro ni? Myslím, že si v dotazu sama odpovídáte. A s vědomostmi o fungování testů - budete opravdu klidná, když bude test negativní (bude to znamenat jen to, že v posledních několika dnech dcera pervitin neužila). Jak to ovlivní vánoční náladu doma?
Myslím, že pobyt na svátky je dobrá příležitost udělat si ucelenější dojem, jak na tom dcera je. Nebude to jen po telefonu, budete mít dost času spolu mluvit, uvidíte její chování, gesta, denní návyky. Raději bych tedy počkala, jaký dojem to ve Vás zanechá, a případně jí dobře vysvětlila, proč potřebuji (zdánlivé) jistoty, jako jsou testy. Určitě to bude pro obě příjenější, než když jí necháte hned po příjezdu vymočit do kelímku...