Dobry den
Abc
Dobrý den,
Posledních pár měsíců mam takové zvláštní stavy jakoby prázdnoty, proste nijakou naladu, nic me nebavi, nejsem schopna plnit si povinnosti a nemam energii ani po pravidelnych 18 hodinach spanku. Udajne pry zadnou nemoci netrpim a tak me napadlo...piji alkohol vic nez dost, vcelku pravidelne kourim marihuanu a obcas se priplete i nejaky ten pervitin...mohlo by to byt tim? I ted, kdy uz temer tyden jsem nemela nic se to nelepsi. Jak pripadne tuto situaci resit? Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Současné, popsané prožívání, s Vaší konzumací alkoholu a drog, nejspíš souviset bude, divil bych se, kdyby tomu bylo jinak.
Píšete, že se po týdnu nic nelepší. Na tom není zas až tak moc divného. Je to zpráva Vašeho organismu, těla i psychiky, že pro Vás alkohol a drogy nejsou tím pravým. Odmítnete li tento apel respektovat, nečekejte, že bude lépe, spíše naopak.
Stavy, které popisujete, mohou souviset s abstinenčním syndromem, který, byť by šlo o projev psychické (spekujuji, protože i fyzická závislost na alkohol, může přicházet v úvahu) závislosti, mohou být velmi trýznivé a trvat, případně se vracet, poměrně dlouho.
Máte můj respekt, že, jak píšete, se již druhý týden držíte. Moje doporučení zní: Zkuste vydržet, po čase byste se měla srovnat a stabilizovat.
Ještě prospěšnější bude poradit se osobně s odborníky. Nejlépe uděláte, když si telefonicky sjednáte termín schůzky, s pracovníky některého zařízení, nebo služby v dosahu, která pracuje s uživateli návykových látek. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Nesejde na tom, jestli půjde o adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo podobný typ služby.
Získáte přijetí, pochopení, podporu, pomoc a užitečné informace, včetně respektu, že jste dokázala přijít sama. Může jít o zcela nezávaznou konzultaci, uleví se Vám. Nikdo Vás nebude soudit, přemlouvat, natož do čehokoli nutit. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci navrhnou konkrétní kroky, které můžete podniknout, abyste se cítila lépe a byla co nejdříve v pořádku, zároveň jakým chybám byste se měla vyhnout. Dozvíte se, co pro sebe udělat, jak zaplnit prázdotu, bavit se a jak bezpečněji si přinášet radost. Také, jak pracovat s chutěmi, cravingem, a mnoho dalšího. Budete pevnější v kramflecích. Vše, co mezi vámi proběhne, tam i zůstane, nikdo další se nic nedozví.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby v dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Doporučuji Vám odbornou podporu a pomoc vyhledat i v případě, že byste se opět "rozjela".
Pár užitečných odkazů:
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/4218/Vybrane-modely-prevence-relapsu-pro-praci-s-uzivateli-navykovych-latek
http://www.pomocvzavislosti.cz/cs/akt/craving--bazeni-
http://www.pomocvzavislosti.cz/cs/akt/relaps--recidiva
http://www.drnespor.eu/addictcz.html
http://www.drnespor.eu/shd06w2.pdf
http://www.drnespor.eu/a-symb12.pdf
http://books.google.cz/books?id=prc-VADT_KkC&pg=PA225&lpg=PA225&dq=prevence+relapsu&source=bl&ots=b3kQUtiKBC&sig=83TZUM1CS0eyxJvfYTEAvyf-COk&hl=cs&sa=X&ei=BcMzVL_zOsaS7AafhYFA&ved=0CEMQ6AEwBTgK#v=onepage&q=prevence%20relapsu&f=false
Ať tak, či tak, doporučuji s kontaktem neotálet, čím dříve, tím méně trápení...
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, jak se Vaše situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce a fandím Vám! Přeji vše dobré, pokojnější zbytek svátků a pohodu do nového roku,
Amrit Sen.