Otec
Tini
Moj otec ma problemy s drogami, konkretne pervitin. Droguje uz od konca roka 2014 . Cely rok 2015 v tom pokracoval. Od roku 2016 prestal ked sa dal dokopy s priatelkou, bol cisty pocas celeho vztahu ale koncom augusta sa rozisli a nezvladol to. Od septembra znovu droguje . Cela rodina sme sa mu snazili pomoct. Mali sme s nim aj dlhy rozhovor a snazili sme sa mu dat najavo ze sme pri nom v kazdej situacii a ze ho podporime. Samozrejme pocas celeho rozhovoru nepriznal tie drogy len hovoril ze sa nebude vyjadrovat, pretoze nechcel klamat. My sme ale doma nasli striekacky , a aj na rukach vpichy sme videli, bolo to ocividne. Po tom rozhovore ale povedal ze mu mame dat tyzden. A chceli sme ho poslat na liecenje ale marne, tvrdil ze zavisly nieje ze dokaze kedykolvek prestat. Tyzden presiel ale nikto sme nevedeli ci prestal. A tak plynul cas ze nakoniec som sama uverila ze prestal. Rodina si ale zacala mysliet ze to zacina davat cez nos. Neviem ci to tak bolo ale abnormalne si fukal stale nos , v kosi plno vreckoviek ak pri nadche ale nadchu nemal. A pred tyzdnom som nasla v jeho kabele striekacky , niektore krvave , niektore este s tekutinou. A vcera som mu videla cerstvy vpich. . On teraz nevie ze o tom viem. Ale akykolvek rozhovor nepomoze lebo on je velmi dobry recnik a vyhovori sa zo vsetkeho. Alebo len povie ze vsetko je v poriadku ze sa nemam starat. Naozaj neviem ako tuto situaciu riesit. Ale sme v zlej financnej sitiacii , byvame u starkeho lebo mame dlzoby este z jeho predosleho manzelstva a riesi si teraz prefinancovanie uveru , takze mu daju 25 000€ na vyplatenie dlzob. No velmi sa obavam ze tie peniaze nepojdu len na dlzoby ale aj drogy. Dokonca rodina mu stale neveri ze prestal ( a pravom) ale musim ich klamat ze je cisty ze mu verim, lebo stary rodicia sa velmi trapili za to. Takze teraz je to len na mne. Prosim vas o pomoc. Situacia je velmi vazna. Mam len 16 rokov a naozaj neviem ako si v takejto situaci poradit. Vopred dakujem za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to je opravdu velmi ivážná situace, na kterou byste rozhodně neměla být sama a neměla byste za ni mít zodpovědnost. Je Vám 16, máte mít úplně jiné starosti, tohle je věc dospělých, tedy otcových rodičů, partnerky, sourozenců apod. Ti mají situaci řešit. Nemá smysl ho krýt, nedělá to v ničem dobru službu. Chápu, že chcete prarodiče ušetřit, ale oni stejně nejspíš tuší, jak se věci mají, a takhle se možná bojí zajročit naopak kvůli Vám. Mohou si myslet, že opravdu věříte tomu, co říkáte, tedy že nebere, a možná Vás nechtějí ranit. Je to takovou bludný kruh, který niakm nevede.
Ve věcech závislostí se vždy nejlépe osvědčilo být co nejotevřenější a nic zbytečně neomlouvat.Rozhodně bych tedy řekla prarodičům, co víte a pokusila bych se i s nii vyhledat osobně odbornou pomoc, tedy zajít do některého z center, která nabízí pomoc rodinám uživatelů.