Emko a oční kapky
Faila
Dobrý den,
v neděli bych si na jedné akci chtěla vzít emko, ale ode dneška mám týden brát Maxitrol (oční kapky, suspenze, neomycini sulfas, polymycini B sulfas, dexamethasonum) proti zánětu oka. Jsou to jen oční kapky, ale bylo mi řečeno, že jsou to antibiotika. Existuje tedy nějaké větší riziko?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
ano, jsou to antibiotické kapky určené k léčbě různých zánětlivých onemocnění oka. Nevím jakou akci chcete navštívit a také nevím jak vážné je Vaše onemocnění, ale z mého pohledu byste zrak měla šetřit co nejvíce, co to půjde.
Osobně bych Vám nedoporučil se jakékoli akce zúčastnit a spíše se snažit oko nezatěžovat, nikdo Vám však nemůže nic nakazovat. Obecně pak lze říci, že rizika z kombinace Maxitrolu s MDMA jsou veskrze malé. Nicméně jak jsem psal, osobně bych se snažil oči nezatěžovat a spíše se v klidu léčil.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec