chci abstinovat
xxx
dobrý den již léta sem zvyklí si každý večer dát tak 6-7 piv! už mě to štve chci s tím skončit ale jaksi to nejde.. je nějaký pomocný lék volně dostupný,který mi zmírní tu obrovskou chut na pívo ? diky

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry, dobře, že píšete. Chápu i znepokojení nad tím, že, podle všeho, nemáte svoje pití pod kontrolou, takže, odpusťte, ani život pevně v rukou.
Rád bych Vás povzbudil, abyste podniknul užitečné kroky, díky kterým se můžete "dát do kupy".
Volně prodejné léky, které by Vás zbavily chuti na alkohol, cravingu, nejsou. Existují sice psychofarmaka, které se předepisují na recept, které by Vám mohly na přechodnou dobu ulevit, ty ale nejsou určeny k léčbě nezvládaného pití. Užívat je, by byla cesta do pekel, respektive z bláta do louže, protože mají vysoký závislostní potenciál, takže je riziko, že byste se na nich velmi rychle stál závislým.
Další formou lékové podpory abstinence, je Antabus, který Vás sice chutí nezbaví, ale díky poměrně drastickým účinkům, v případě relapsu, Vás může před pitím, po delší, ale limitovanou dobu, chránit.
To ale předbíhám. Nejrozumější a nejschůdnější bezpečnou cestou k tomu, abyste se dokázal bez alkoholu obejít a žít spokojený život, je, jako první krok, kontaktovat odbornou podporu a pomoc.
Mám na mysli služby a zařízení, která pracují s lidmi, kteří mají problémy s alkoholem. Nesejde tolik na tom, jestli půjde o AT poradnu, adiktologickou poradnu, zdravotnické zařízení, nebo neziskovou službu.
Tyto služby jsou bezplatné, spolupráce probíhá s maximálním respektem k zachování soukromí pacienta, či klienta.
Nejlépe uděláte, když si nejdříve domluvíte telefonicky termín konzultace. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený odborník - profesionál, doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit. Co můžete udělat, abyste se konsolidoval, byl pevnější v kramflecích. Seznámí Vás s možnostmi a technikami, jak zvládat craving - chutě, také abyste dokázal rozpoznat ne, jen ty zjevné a evidentní, ale i ty "skryté", o to záludnější. Možná budete překvapen, jak jednoduché a účinné mohou být. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. Dozvíte se, co dalšího pro sebe můžete udělat, jak bezpečně trávit volný čas, jak nacházet aktivity a činnosti, které Vám mohou přinášet, bez alkoholu, pohodu, uvolnění a radost. Komu by se chtělo, "protloukat se", bez nich...
Může jít o zcela nezávazný rozhovor, čím otevřenější dokážete být, tím více získáte. Mám na mysli přijetí, pochopení, podporu, pomoc a užitečné informace, případně další kontakty, a v neposlední řadě, uleví se Vám. Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit. Případná zakázka, bude jen a pouze, na Vás.
Můžete si domluvit průběžnější konzultace, abyste věděl, jak bezpečně, účelně a ke spokojenosti, reagovat na situace, které přinesou dny příští, případně se domluvit na některé z forem terapie, která by pro Vás mohla být nejužitečnější.
Nezůstávejte v náročné situaci sám. Promluvte o svých pocitech, obavách a problémech, také s někým z blízkých, komu důvěřujete.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby a zařízení v dosahu, obratem pošleme.
Přidávám odkazy na weby a stránky, kde kromě kontaktů najdete i řadu informací, které se týkají nadměrného pití, alkoholismu, včetně léčby:
http://www.alkoholik.cz/zavislost/
http://www.alkohol-alkoholismus.info/lecba/lekari/nespor-prim-mudr-karel-nespor-csc/zustat-strizlivy-prim-mudr-karel-nespor-csc/817-jak-vypada-protialkoholni-lecba-zustat-strizlivy-prim-mudr-karel-nespor-csc.html
http://www.adicta.cz/cz/alkohol/alkoholismus/lecba-alkoholismu/
http://nemoci.vitalion.cz/alkoholismus/
Velmi dobře, v některých našich městech, podobně jako už po dlouhé generace, po celém světě, funguje svépomocné společenství Anonymních alkoholiků, kde se díky docházení na mítinky, které jsou otevřené každému, kdo má touhu se se svým pitím vypořádat, sdílení životních příběhů, inspirace ze zkušeností přítomných, a velmi praktickému, 12ti krokovému spirituálnímu programu, daří opustit bludný kruh závislosti, uzdravovat a spokojeně, šťastně žít. Docházení není ani povinné, ani závazné. Je na každém, kolik času a energie, podle vlastních potřeb a možností, do procesu úzdravy vloží.
Kontakt:
Anomní alkoholici AA ČR
http://www.anonymnialkoholici.cz/
Moje doporučení pro Vás tedy zní: Neztrácejte čas v trápení. Vykročte a kontaktujte odborníky, zkušenější uzdravující se a uzdravené, kteří vědí, jak na to.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, ja se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji hodně štěstí, požehnaný Advent,
Amrit Sen.