Pervitin
StartBlock
Přítel již více než rok bere každý víkend pervitin. Stala se z toho závislost. Celý týden čeká na víkend, kdy zase bude brát. V noci odchází z domu, protože mu někdo napíše, že něco má. Lže mi do očí, že kamarád potřebuje pomoc, přitom to tak není. Ukončil školu, nemá práci, zklamal rodiče. Já jsem podle něj povrchní a drogy podle něj nejsou nic špatného. Až prý budu mít racionální důvod proč má přestat tak mu to mám říct. Bývalo tos ním fajn. Teď žijeme od víkendu k víkendu. Prosím je možné mu nějak pomoct? Existuje něco co bych mu mohla říct, aby se z toho dostal? Nebo je v tomto případě nutná odborná pomoc? Mám mu ji navrhnout? Nebo je to špatný nápad? Řekl mi že to není vubec moje věc starat se o jeho práci, školu nebo co bere. Bojím se, že mi řekne, že se mu pletu do soukromí. Ale považuju se také za jeho součást.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Využít odbornou pomoc není vůbec špatný nápad, spíš ten nejrozumnější co může být. Pokud přítel není ve stadiu, kdyby ji sám byl ochotný využít, tak se na ni obraťte Vy sama. Veškerá zařízení pracující s uživateli drog nabízí poradenské služby i pro rodinné příslušníky a další blízké osoby (bezplatně, nezávazně, lze i anonymně).
Můžete si doplnit informace, poradit se jak vhodně s partnerem komunikovat, motivovat, jaká doma nastavit pravidla, sama pro sebe si určit hranici kam jste ochotná ve svém pomáhání zajít, získáte podporu, protože lehká situace to zcela není.
Napište nám, odkud jste, můžeme Vám vhodné zařízení doporučit.
Pokud pro Vás není problém Praha, můžete se obrátit přímo na naši Poradnu pro rodiče a partnery závislých osob.
Info o zařízení a kontakt zde v odkaze: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Také můžete prostudovat informace pro blízké osoby, zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html.
Mějte se zatím hezky. Pokud se budete potřebovat na něco doptat či kontakt někde jinde, neváhejte se ještě ozvat.
Přeji dostatek sil.
S pozdravem, MK