Heroin
Lea
Můžou se po heroinu zkazit zuby nebo spíš po pervitinu?Může někdo tvrdit když má člověk zkažené téměř všechny zuby v horním patře že bral určitě heroin?

Odpověděl: Markéta Kordová
Leo, dobrý den.
Píšete na toto téma opakovaně, obávám se, že nic nového k tomu asi nenapíšeme, než to, co již bylo sděleno.
Není neobvyklé, že uživatelé heroinu, ale i pervitinu mají potíže s chrupem. U dlouhodobých uživatelů je celková zkaženost také častá, ale nelze vyloučit, že osoba, která má zkažené zuby může mít k tomuto jevu dispozice, aniž by musela brát drogy.
Pokud jsou konzumovány drogy, ať už jakoukoliv formou užití, má konzumovaná osoba i menší přísun potravy a dalších důležitých látek, které organismus potřebuje. Tělo pak začíná hubnout, chátrat a pak se ve většině případů dostavují problémy jak s pletí, tak odvápněním (což má pak vliv i na chrup, ale nejen na něj). Stejně tak mají toxické látky neblahý vliv i na játra, srdce, imunitním systém a zatěžují organismus, včetně psychiky celkově.
Přes internet, osobního kontaktu a dalších informací to nelze zodpovědně posoudit.
Mějte se hezky, s pozdravem MK