Vyléčení
Marcela
Dobrý den, zjišťuji, že můj kluk (26 let)je závislý na drogách (zřejmě dlouhodobě, nenachází zaměstnání,nepracuje. V poslední době se mně daří s ním o problému hovořit, je ochoten se léčit. Prosím sdělte mi, jak postupovat. Jak zajistit pobyt v léčebně.
Děkuji za pochopení a netrpělivě očekávám Vaši odpověď. S pozdravem Marcela

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
prvním a nejdůležitějším krokem je, že si závislý vůbec přizná svou závislost. Druhým to, že je ochoten se jí zbavit a třetím, že si při tom chce nechat pomoct od odborníků. Všechny tyto kroky už máte za sebou, takže vše je na dobré cestě. Teď by bylo nejlepší, kdyby zašel ambulantně o některého zařízení, která pomáhají závislým (K-centrum apod.) a tam probral s pracovníkem podrobně svoji anamnézu a současnou situaci. Dozvěděl by se o různých formách léčení, které se nabízí a společně by mohli vybrat tu pro něj nejvhodnější. Je to vždy velmi individuální a správný výběr je pro úspěch léčby zcela zásadní.
Pokud byste nevěděli, kam se v okolí obrátit, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
Přeji hodně sil Vám i příteli.