VNUTROŽILNA APLIKACIA PERVITINU
Karmen
Dobry den, chcela by som sa informovat o vnutrozil.apl. aplikujem si takto pevitin uz 2 rok pred vpichom vydezinfikujem miesto dezinfekcnym štvorčekom (bezne zakupit v lekarni) pouzivam vyhradne lekarsky filter (male vatove filtre z lekarne ) zakazdym cistu inzuliku a vyhradne topim p. V destilovanej vode , potom miesto zase vycistim a zalepim . Chcem sa teda spytat ci mi aj v tomto pripade hrozi nijake riziko zltacky alebo hiv?
Predtym som snupala a fajcila pervitin odkedy uzivam len vnutrozilne zlepsilo sa mi celkovo zdravie nekaslem nebolia ma klby atd. Je pravda ze injekcne uzivanie je \'\'najsetrnejsia -resp najcistejsia\" metoda uzivania ?
Na zaver by som rada dodala ze napriek tomu ze od 15 uzivam drogu kazdy den , niesom ako regulerny fetosi zmaturovala som na vybornù, mam stipendium na pravnickej škole kt. Navstevujem uz 2 rok a opat na same A-čka , chodim do prace a v osobnom zivote sa mi dari, preco teda moj brat ktory je zavisly len par rokov a iba fajci je uplne mimo reality? Ako je to mozne ze to ma na niekoho taky obrovsky vplyv?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
a předem se omlouvám za pozdní odpověď. Co se týče injekční aplikace, tak určitě to není ten nejbezpečnější způsob - naopak. Přestože Vám to tak nyní může připadat. Pokud používáte vždy sterilní stříkačky, tak není riziko, že byste se nakazila HIV nebo žloutenkou - pokud stříkačky s nikým nesdílíte - prostřednictvím injekčního užívání. Nedojde k přenosu viru ze stříkačky použité někým jiným. Nicméně HIV a hepatitidy - žloutenky, typu B a C, se mohou přenést i pohlavním stykem s někým, kdo nemocí trpí. Hepatitida typu A (tzv. žloutenka špinavých rukou) se přenáší jiným způsobem (znečištěnou stravou, špinavýma rukama). Takže nehrozí Vám, že byste se nakazila díky injekčnímu užívání, ale v případě jiných způsobů přenosu pochopitelně chráněná nejste. Samozřejmě oceňuji, že když už berete injekčně, že se snažíte o to, abyste se co nejméně zdravotně poškodila (dezinfekce místa před vpichem, následné očištění, zalepení místa vpichu, používání filtrů), jen s tou destilovanou vodou - ta jako taková není úplně nejvhodnější. Ideální je tzv. Aqua pro injectione (voda určená pro injekční užívání). Ohledně vody vhodné pro injekční užívání více na níže uvedeném odkazu:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/343/trocha-chemie-okolo-vodicek.html?warning=kill
(na webu edekontaminace.cz mimo jiné najdete i řadu dalších užitečných informací, které jsou určené injekčním uživatelům drog).
Co se týče zdravotních rizik injekční aplikace - je zde řada dalších věcí, jako je poškození žil, různé záněty, abscesy. I když se chováte relativně zodpovědně, tak se dá předpokládat, že v průběhu času k nějakému poškození dojde. Ono to samozřejmě není jen tou aplikací jako takovou, ale tím, že si do těla vpravujete drogu, která sama o sobě není věc, která je pro tělo vhodná a navíc patrně není prostá různých příměsí, které mohou v těle nadělat nepořádek a způsobit řadu zdravotních problémů.
Kouřením, šňupáním či polykáním pervitinu do sebe tuto látku dostáváte jaksi zprostředkovaně, a nejde přímo do žíly a do krevního oběhu. Proto jsou ty ostatní způsoby bezpečnější. Navíc se při injekčním užívání můžete snadněji předávkovat než při jiných způsobech užití.
Píšete, že berete pervitin denně už několik let, poslední dva roky injekčně. Je samozřejmě obdivuhodné, že při tom zvládáte na výbornou studium. To Vám samozřejmě přeji a myslím, že jste jedna z mála, kdo bere takovou dobu, aniž by se to projevilo na jeho studijních výsledcích. Nicméně si říkám, že jste přec jen přesedlala v posledních dvou letech na rizikovější způsob aplikace, a že to není dobrá známka. Spíš to vypadá, že Vám pervitin zasahuje do života více než dříve. Říkám si, co bude do budoucna. Přemýšlela jste někdy o tom, jak to bude vypadat, až případně dostudujete? Jaký bude Váš život dál? Nějak si nedokážu představit, že to bude bez problémů. Nedokážu si představit excelentní právničku, která bere denně injekčně pervitin. Možná je to mým omezeným rozhledem, a Vám se podaří proplout životem i s touto berličkou bez větších potíží. Ale byla byste asi jediná, koho znám.
Valné většině lidí se to nepodaří. Stejně jako píšete o svém bratrovi, že po pár letech na pervitinu je mimo realitu. Po delším užívání se lidi obyčejně potýkají s toxickými psychózami a s řadou dalších psychických i fyzických nesnází. Obvyklejší je rozhodně průběh, který popisujete u bratra. Ano, na každého může mít pervitin trochu jiný vliv a u každého dojde k těm nežádoucím důsledkům po různě dlouhé době. Čím déle ovšem berete, tím blíže jste té variantě, která nastává u bratra. Jak jsem již psala, neznám nikoho, u koho by se po několika letech braní nezačaly projevovat nějaké negativní příznaky.
Trochu mě překvapuje, že píšete o bratrovi - ve smyslu, že jste v rodině dva, kteří berou pervitin. Říkám si, co se v rodině u vás stalo, že oba sourozenci berou drogy.
Na základě Vašeho dotazu ovšem těžko mohu odhadnout Váš a bratrův životní příběh, a ani se o to nepokouším. Jen mám o Vás trochu starost, protože popisujete svoje braní pervitinu jako naprostou normu, případně jako něco, co Vám dopomáhá k těm úžasným výsledkům. A já mám trochu pochybnost o tom, že se ty úžasné výsledky podaří do budoucna udržet. Ale možná se mýlím.
Přeji hodně štěstí. A zkuste si místo té destilky sehnat tu vodu pro injekční užívání. Pokud jste ze Slovenska, asi bude trochu problém s dostupností kontaktních center pro uživatele drog - nicméně tam by to měli, a rádi by vám poradili i s dalšími věcmi.
Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám případně nějaké centrum i na Slovensku doporučit.
Bára Orlíková