dotaz
nikita
Dobrý den, chci se zeptat jestli mohu být zavislá na marihuaně a jestli vážně hodně škodí v těhotenství když si občas dám. Jsem v 13tém týdnu těhotenství, marihuanu jsem předtím kouřila asi 5 let a i když vím že to není pro miminko dobré nedokážu přestat. Prostě nevydržím si nezahulit. Samozřejmě ne každý den ale jednou za dva tři dny určitě. děkuji za odpověd

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
jednou ze základních charakteristik závislosti je právě fakt, že si člověk danou látku nebo věc nedokáže odepřít i přes to, že vidí jasné negativní důsledky. Z toho tedy vyplývá, že určitě závislostí ohrožená jste, nebo ji už máte.
Dobré pro dítě to není, na druhou stranu pro něj není dobré ani to, když se budete trápit a stresovat tím, že si nemůžete zakouřit. Bylo by nejlepší pokusit se zjistit, proč je pro Vás marihuana tak potřebná, co Vám bez ní chybí, že si ji nedokážete odepřít. Pokusit se to najít někde jinde. A také rozšifrovat rizikové situace, které Vás k ní stále znovu vedou (např. partner který také kouří, stres, nespavost...). Pak by se Vám s ní jistě lépe loučilo.
Můžete k tomu využít třeba online kliniku www.koncimshulenim.cz, nebo se objednat někam osobně.
Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, dejte vědět, kontakt Vám ráda zašlu.