Abstinence pervitin
M
Cim dyl abstinuju, tim vic to ztraci smysl.. Pred nejakou dobou jsem s tim z nejakyho duvodu skoncil a kazdej den jsem si rikal, ze zejtra bude lip.. ale s kazdym dalsim dnem me opoustela chut na abstinenci nebo spis se zvysovala chut si dat.. a dneska uz si vlastne nevzpominam proc abstinuju, jakej to ma duvod, kdyz vim ze zejtra lip nebude

Odpověděl: Amrit Sen
M., zdravím Vás.
Díky za důvěru a zároveň se omlouvám za opožděnou odpověď, v hektickém čase, kdy bychom se měli usebrat, zklidnit se, prožívat sílu přítomnosti a atmosféru Vánoc. Možná i bilancovat...
Máte můj obdiv a respekt za vynaložené úsilí, zároveň bych Vás rád pozbudil, abyste neklesal na mysli. Vím, že to není jednoduché a nerad bych sklouzl do prázdných, otřepaných frází.
Nejlepší, co můžete v tuto chvíli udělat, je svoje pocity sdílet s někým z blízkých, promluvit si s někým, komu důvěřejete, podělit se o úspěch i pochybnosti, uleví se Vám.
Zároveň Vám doporučuji vyhledat odbornou pomoc, na nic nečekejte, kontaktujte pracovníky některé služby v okolí, která se zabývá problematikou návykových látek, ve Vašem okolí. Nesejde na tom, jestli zavoláte do adiktologické ambulance, AT poradny, nebo nejbližšího kontaktního centra. Domluvte si termín schůzky.
Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, kudy se vydat, jak najít šťastnější směr, jak si bez drog přinášet pohodu, potěšení a radost. Prostě jak na to, aby se Vám žilo lépe, jinak, než v bublině prázdnoty.
Pocity ztráty smyslu a důvodů k abstinenci, k zápasu se závislostí patří. Lidé, kteří prošli, nebo procházejí léčbou, nebo některou z forem terapie, jsou oproti Vám ve výhodě, už vědí co s nimi, a kde hledat, a jak nacházet stabilnější kvality. Také, jak pracovat se zjevnými chutěmi, cravingem, ale také, jak rozpoznat chutě skryté, "převlečené" za jiné pocity, které jsou o to nebezpečnější.
Možná Vás překvapí, jak jednoduché a účinné techniky, pokud je použijete včas, mohou být, a jak rychle a spolehlivě působí. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat.
Můžete si sjednat průběžnější konzultace, abyste věděl, jak reagovat v situacích, které přinese čas a nejbližší dny. Získáte obdiv a respekt, že jste dokázal přijít sám, pochopení, přijetí, podporu a pomoc, včetně užitečných informací. Nemáte co ztratit, může jít o zcela nezávazný, anonymní rozhovor, případná další zakázka bude jen a pouze na Vás.
Rád bych se mýlil, ale obávám se, že pokud zůstane na nešťastnou a tíživou situaci sám, je relaps a recidiva, tedy, že znova spadnete do drog, jen otázkou času. Odbornou podporu a pomoc vyhledejte, i v případě, nebo tím spíš, že by se Vám nepodařilo abstinenci udržet.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby v dosahu obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Kromě neziskových služeb a zdravotnických zařízení, podobně jako už po generace, na celém světě i u nás funguje v některých městech, svépomocné společenství Anonymních narkomanů. Na míting může přijít každý, kdo má touhu osvobodit se z nadvlády drog a žít šťasnější život. Na otevřené mítinky chodí lidé, kteří s abstinencí začínají, stejně, jako ti, kterým se, díky vzájemné podpoře, sdílení, inspiraci z životních příběhů a 12 krokovému, velmi praktickému spirituálnímu programu, daří úspěšně abstinovat a zvládat radosti i strasti každodenního života. Na mítinky chodí členové podle vlastních potřeb a uvážení, nejde v žádném případě o povinnost, ani závazek.
Kontakt:
Anonymní narkomani ČR - N.A. - Narcotics Anonymous CZ
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/narkomani/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/a12-kroku/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
Slovenští NA umožňují, podobně, jako jinde ve světě, kromě osvědčených tradičních mítinků, účastnit se i on line mítinků na síti: http://www.anonymninarkomani.sk/informacie-o-na/on-line-stretnutia/
Neházejte flintu do žita, nezůstávejte na problém sám. Z vlastní zkušenosti, život bez drog za to určitě stojí, neměnil bych.
Seberte všechnu kuráž, obrňte se trpělivostí a začněte jednat, třeba po "malých krůčcích". Tím prvním může být právě kontakt s odbornou službou a společenstvím zkušenějších. Vytrvejte.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se Vaše situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji hodně štěstí, právě teď, i v novém roce. Držím palce, fandím Vám!
Požehnané Vánoce, Amrit Sen.