Pervitin a léky na ředění krve
Nick
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat zda pervititin může způsobit trombózy nebo následnou embolii.párkrát jsem si snupla a měla oboustrannou embolii.brala jsem ale antikoncepci a kourila.může nějak pervitin ovlivnit lék na ředění krve xarelto? Děkuji za odpovedp

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Obyčejně se trombózy a následné embolie tvoří při injekčním užívání a to nejen pervitinu, ale i ostatních návykových látek. Nepíšete, kde se trombóza, resp. embólie, vytvořila), nicméně vyloučit příčinnou souvislost užití pervitinu a embólie dle mého názoru nelze. Obecně je jeho užití zajisté rizikem pro vznik embólie.
Interakce mezi rivaroxabanem (Xarelto) a metamfetaminem pravděpodobně nenastává, rivaroxaban a metamfetamin se nemetabolizují pomocí stejných jaterních enzymů, ale zajisté chápete, že taková kombinace nebyla v klinických podmínkách zkoumána.
Osobně bych Vám, dle Vaší anamnézy, další užívání pervitinu a tabáku rozhodně nedoporučil. Dále bych se pokusil začít spolupráci s některým adiktologickým pracovištěm, kde by Vám mohli s užíváním a abstinencí pomoci. Dále bych Vám doporučil pravidelné kontroly jaterních funkcí a pravidelné kontroly rychlosti srážlivosti krve apod. To zajisté Váš ošetřující lékař bude vědět. Zároveň by bylo dobré, pokud tento lékař neví o užívání pervitinu a tabáku, abyste k němu byla upřímná a o Vašem užívání mu pověděla, protože je velice důležité, aby o Vás ošetřující personál věděl vše - je to kvůli tomu, abychom nehledali příčinu onemocnění jinde než je a vlastně mylně nebloudili nazcestí.
Stačí takto? Pokud byste potřebovala, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec