Rozežrané horní patro a pervitim
Saky
Dobrý den,chtela bych se zeptat jak je to s rozežráním horního patra a vnitřní strany rtů v puse od pervitinu. Zmizí to po nejake určite dobe bez drog? Muze to mit nejake neprijemne nebo závažnější nasledky?
Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Amrit Sen
Saky, zdravím Vás, díky za důvěru.
"Rozežrané" rty, patro, ale i jazyk a další poranění vnitřku úst, rozedření, ale někdy i tvorba aft a podobně, nebývají při užívání pervitinu ničím vzácným.
Většinou nejsou způsobeny pervitinem samotným, ale úporným "žmouláním", okusováním, zatínánim zubů a podobnými "záseky", která si člověk při intoxikaci, často nevědomě, způsobuje sám, aniž by bylo v jeho moci je ovládat, nebo zastavit.
Užívání drog, pervitinu podtrženě, oslabuje imunitní systém.
Připočtete li k nim případnou dehydrataci, v důsledku ztráty kontroly nad dodržováním pitného režimu, avitaminózu, nedostatek minerálů a nepravidelné, často nedostačující stravování, únavu, kterou intoxikovaný nemusí cítit, ale tělu se nastřádá, včetně nedostatku spánku, může, kromě jiného, vyjít součet, jehož výsledkem někdy bývá i velmi nepříjemné, citlivé a bolestivé podráždění, až poranění dutiny ústní, na které se možná ptáte.
Nejlepším lékem na popsaný problém tedy je, se na co nejdelší dobu pervitinu, ale i dalším drogám, vyhnout. Pravidelně a dostatečně spát, odpočinout si. Z celkovým zklidněním a případnými potížemi s usínáním, může pomoci čaj z meduňky, který koupíte v každé lékárně i běžných obchodech. Také zdravě a výživně jíst, včetně ovoce a zeleniny, dodržovat pitný režim. Pomoci mohou i potravinové vitamínové doplňky, obsahující zejména vitamíny B a C, také minerálové tablety, zejména "trojkombinace" vápník, hořčík, zinek. "Naordinovat" si klid, s pravidelnou, příjemnou tělesnou zátěží.
Necháte li se inspirovat naším doporučením, budou Vaše ústa s největší pravděpodobností velmi brzy zdravá, v pořádku, bez dalších následků.
Co se Vám děje, je jasnou zprávou organismu o tom, že pervitin a "smažba", pro vás nejsou tím "pravým, ořechovým".
Pokud ji nevezmete vážně, počítejte s tím, že to nepříjemnější a závažnější důsledky mít bude. Tuto skutečnost nelze obejít, je to neúprosné pravidlo nesmlouvavého "přátelství" s drogou.
Přikládám užitečné odkazy k informacím o pervitinu, také o rizikách, souvisejích s jeho užíváním:
http://www.edekontaminace.cz/
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
http://drogy.ful.cz/drogy/pervitin/
http://www.extc.cz/pervitin.html
K největším rizikům, patří vznik závislosti, pervitin disponuje mimořádným závislostním potenciálem. Kdybyste měla se od pervitinu "odtrhnout", abstinovat, alespoň delší dobu, kontaktujte bezplatnou odbornou pomoc, které je možné využít i anonymně. Jak ji vyhledat, podle oblasti a typu služby, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Kdybyste se ještě potřebovala na něco doptat, napište.
Přeji Vám požehnaný Advent, ať jste co nejdříve zdravá, fit a v kondici.
Buďte na sebe opatrná, Amrit Sen.