je seznamka pro abstinujici od opiatu
Tomas
Ahoj,je mi to trapny,diky heroinu jsem se poznal,ale mam obcasne relapsy a uz nechci. Drzi me prace a rodina. Pomohla by mi laska. Chtel bych znat holku ktera to taky uz nechce a chce prozivat v zivote to pekny.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
chápu, že byste rád poznal nějakou blízkou duši a měl možnost svůj život nějak sdílet a mít potřebnou podporu. Musím Vás ovšem zklamat, žádná "seznamka" pro lidi, kteří mají zkušenost se závislostí na opiátech, není. Také si nejsem jistá, zda vztah s někým, kdo má za sebou podobnou zkušenost, není spíš riziko než benefit. Obyčejně mají pak lidé v takovém páru tendenci se spíše navzájem stahovat než že by si navzájem pomáhali. Takže bych Vám spíš nedoporučovala hledat lásku v okruhu bývalých uživatelek drog.
Píšete o tom, že máte podporu rodiny a drží Vás práce. Nevím, zda jste využil nějakou odbornou pomoc nebo jste začal abstinovat sám. Možná by nebylo od věci získat i nějakou odbornou podporu. Mohl byste se svěřit i s věcmi, které se týkají chutí na drogy, Vašeho psychického stavu, které člověk leckdy s kolegy nebo rodiči řešit úplně nemůže. Mohl byste si promluvit s někým, kdo má na situaci nezávislý pohled, který by Vám i mohl poradit, jak naložit s volným časem, jak se bránit nějakým zátěžovým situacím nebo třeba jak se pokusit navázat nějaký vztah...
Myslím, že pokud se Vy budete cítit jistější, tak se láska nakonec objeví. A bude to už v jiném kontextu, kdy pro Vás bude vztah důležitý sám o sobě a nebudete ho potřebovat hlavně kvůli tomu, aby Vám pomohl se vymanit ze vzpomínek na heroin. Pokud byste na vztah spoléhal jako na formu léčby, mohla by to být pro ten vztah a Vaši případnou partnerku příliš velká zátěž a patrně by to nesplnilo svůj účel.
Pokud byste měl zájem, mohla bych Vám doporučit nějaké kontakty na kolegy, na které byste se mohl obrátit a využít nějakou formu konzultace. Existují např. doléčovací centra pro lidi, kteří jsou po léčbě nebo sami abstinují od drog, která nabízejí ambulantní podporu. Když mi napíšete, kolik je Vám let, jak dlouho neberete, a odkud jste, tak bych Vám mohla napsat nějaké tipy, kam se obrátit.
Přeji hodně štěstí.
Bára Orlíková