Problém po intravenózní aplikaci pervitinu
Začátečník
Dobrý den, včera jsem zkusil intravenózní aplikaci pervitinu a nemohl jsem napíchnout žilu, když jsem si myslel, že jsem v žíle, tak jsem tam roztok vpravil, pálilo to, udělala se mi tam boule. Mám pocit, že jsem se netrefil do žíli a vpravil roztok mimo jakoukoli cévu. Boule je velká 4x4 cm, je zarudlá a bolestivá. Mohla by jste mi prosím poradit co s tím.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
dobře, že píšete. Nejspíš se Vám tvoří absces, ale takto na dálku je obtížné radit, tím spíš, že jde o zdravotní problém, který může být i velmi závažný.
Doporučuji Vám nejlépe zajít k lékaři. Vás i postižené místo, by měl lékař vidět a ošetřit. Chápu, že se Vám nemusí chtít, ale věřte, nikdo Vám hlavu neutrhne.
Změřte si teplotu, jestli bude zvýšená, na nic nečekejte a vyražte ihned, třeba i na pohotovost, jinak riskujete velmi vážné zdravotní komplikace, i to, že byste mohl o končetinu přijít, nebo při celkové sepsi, také o život.
Čím časněji k lékaři zajdete, tím snadnější a kratší léčba bude. Pokud někde v dosahu funguje kontaktní centrum, nebo terénní program, pro uživatele návykových látek, kontaktujte je.
Některá z center mají i své vlastní lékaře, většina z nich, zkušené zdravotníky.
Jak najdete potřebné kontakty na zařízení v celé ČR, podle oblasti a typu služby, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud je postižené místo ještě "zavřené", nic nezkazíte tím, že je potřete krémem Heparoid, nebo Ibalgin Duo Effect (Ibu-Hepa), který koupíte v každé lékárně. Nespoléhejte však na to, že to bude stačit.
Pro příště, byste měl striktně dodržovat pravidla bezpečné aplikace a minimalizovat tak zdravotní rizika, mezi která patří nejen možný vznik abscesu, flegmony, atd...
Posílám odkazy na velmi praktické odborné články z časopisu eDekontaminace, týkající se zmiňované problematiky, který vydává naše organizace SANANIM, určený především pro uživatele návykových látek:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/140/manual-bezpecne-aplikace.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html?warning=kill
Přeji hodně štěstí, ať jste brzy v pořádku.
Kdybyste potřeboval ještě poradit, nebo s něčím dalším pomoci, napište.
Přeji požehnaný Advent,
Amrit Sen.