Nemuzu nefetovat
Dust
Bylo mi doporuceno pri odvykani pervitinu najit si konicka a venovat se mu abych na piko zapomnel... Ale jak si mam sakra najit nejaky zajmy kdyz me nic nebavi.. kdyz frcim bavi me uplne vsechno a kdyz ne, tak me nebavi vubec nic a kazdej den se jenom 4 hodiny vykopavam z postele... takhle nemuzu prece zivorit celej zivot

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
chápu, že pro Vás představa, že se věnujete nějaké zájmové činnosti, která se Vám jeví jako nudná, není zdaleka tak atraktivní, jako užívání pervitinu. Nevím, kde jste získal doporučení k tomu, abyste si našel nějakého koníčka - zda od někoho z přátel nebo v nějakém zařízení, kde se věnují léčbě závislosti?
Nevím, zda teď abstinujete nebo o tom zatím jen uvažujete. Každopádně začátky po vysazení pervitinu jsou obyvkle dosti náročné, a než se organismus, včetně psychiky, vzpamatuje, je to trochu na dlouhé lokte. Únava, pocit marnosti a beznaděj se člověka bohužel nějakou dobu drží. To, že Vás nic nebaví, je celkem pochopitelné. Mozek si navykl na poněkud silnější stimuly než je potěšení z běžné činnosti. Patrně bude potřeba se nějakou dobu do nějakých aktivit nutit, a překonat ten prvotní odpor. Zkuste si napsat, co by Vás mohlo bavit. Počítám, že to nebude zahrádkaření nebo sbírání známek. Ale jsou i aktivity, které mají trochu jiný náboj. Od sportovních až po umělecké. A co Vás bavilo, než jste začal brát? Měl jste nějaké zájmy, k nimž byste se mohl vrátit? Máte kolem sebe nějaké lidi, s nimiž byste mohl trávit čas, a kteří neberou? Po pár týdnech, měsících si to sedne. Určitě to není o tom, že byste bez pervitinu měl pouze živořit.
Předpokládá to ovšem, že člověk jaksi pozmění svůj lifestyle. Není to o jednotlivých krocích typu "najít si koníčka". Ale o komplexním systému kroků. Nevím, zda někam docházíte do nějakého odborného zařízení nebo k terapeutovi? Pokud ne, tak by bylo možná fajn se zamyslet, jestli by to nebylo od věci. Když je na to člověk sám, tak má mnohem větší tendenci to vzdát. Nemá často potřebnou oporu, informace, povzbuzení. Někdy ta beznaděj a marnost taky přetrvává, a nepolevuje ani po pár týdnech abstinence, pak je na zvážení, zda se u vás v důsledku užívání pervitinu nerozvinuly depresivní stavy, které by bylo asi záhodno řešit přinejmenším konzultací s psychiatrem. Ten by mohl doporučit i nějakou medikaci, která by Vám pomohla tohle období překonat.
Kdyžtak mi napište, kolik je Vám let, jak dlouho jste bral, a odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohl obrátit.
Držím palce a pokud budete mít zájem, tak znovu napište.
Bára Orlíková