Spatné sny
Dreamer
Dobrý den,
Jsem příležitostný uživatel marihuany a vždycky jsem měl velice lucidní sny, ale nějak jsem to zvládal. Podledni dobou když vysazuji trávu na delší dobu tak se mnohem zhoršují reálné 3 hodiny spánku jsou ve snu jako dny až týdny.
Jsou nějaké (legální) látky, které by to mohli zmírnit? Jsou noční můry u dlouhodobých uživatelů běžnější? Nějaké rady, typy?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Je fajn, že se snažíte marihuanu vysazovat. Z dotahu není zřejmé, zda máte v úmyslu vysadit trvale nebo zda chcete jen ,,nějaký čas" si od kouření odpočinout. Ale i tak je to fajn, každý den abstinence je pro Vás jen k dobru. Problémy se spánkem, špatné sny nejsou při vysazování zase až tak neobvyklé, podobné zážitky popisuje plno osob, které se pokouší vysadit. Buďte trpělivý, postupně by se mělo opět vše vrátit do své rovnováhy. Můžete zkusit popíjet bylinné čaje - meduňku, působí sedativně. S léky na spaní bych doporučovala si nezahrávat, vzniká na ně poměrně rychle velmi silná závislost a to nejen psychická, ale i fyzická a jejich vysazení je pak opravdu velmi komplikované a dlouhodobé.
Doporučuji mrknout se na náš web www.koncimshulenim.cz - jednak je tam plno užitečných informací, také si můžete zkusit udělat test, jak na tom jste.  Je zde také k dispozici on-line léčba (léčící osoba je ve spojení s terapeutem prostřednictvím naplánovaných ,,chatů", jde o jakousi podporu na dálku).
Pokud byste měl zájem si o tom co se s Vámi děje a co prožíváte pohovořit v osobním kontaktu (což by bylo rozumné), můžete se obrátit na zařízení, kontakt níže.
Můžete se obrátit na naše ambulantní zařízení a v osobním kontaktu se více informovat o možnostech, které byste případně mohl využívat. Vstupem do zařízení se nijak a ničím nezavazujete, můžete se prostě jenom přijít poradit a pak se svobodně rozhodnout co a jak dál. Nepotřebujete žádné doporučení. Stačí, když přijdete na předem dohodnutou konzultaci (objednat se můžete na uvedených číslech).
Další možností je přijít rovnou na tvz. ,,motivační skupinu", které je každé úterý a čtvrtek od 10,30 do 12,00 hod. (info viz odkaz http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/prijem-klientu.html).
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email : stacionář@sananim.cz
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Zde nabízím odkaz na webové stránky, na kterých najdete další potřebné informace: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html
Tak se držte!
S pozdravem, MK