Alkoholik?
Lucie
Dobrý den,mám dotaz.
Mám bratra je mu 25 let, už asi 3 roky ne-li víc pije pivo zhruba 8 denně někdy víc někdy míň, je jen málo dní kdy si nedá, pokud je možnost dá si i tvrdíš alkohol zhruba 1 týdně, když je opilý dělá divné věci = prochází se po bytě rožíná světla a pak je zase zhasne a to i několikrát po sobě, vejde do pokoje za pár sekund zase vyjde a to opět i několikrát... O to že tak moc pije by možná ani tak nešlo jenže když je opilí je schopen prohrát v automatech i celou výplatu, podotýkám že za střízliva by to neudělal.. Myslíte že je alkoholik? Když mu řeknu že je tak mi odpoví že pivo pije na žízeň a že z piva být alkoholikem nemůže.. Nemá žádný osobní život z práce jde rovnou domů sedne k počítačů hraje hry.. Sleduje filmy a u toho samozřejmě pije pivo.. Přítelkyni nemá.. O svůj vzhled taky nepečuje a co se jeho pokoje týče neskutečný bordel a chaos.. Vůbec si neuvědomuje jak žije a když už mu chci poradit pošle mě do určitých míst.. Netuším jak mu můžu pomoci..

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že hlavní slovo v této situaci by mohli mít vaši rodiče. Jestli jsem to správně pochopila, bydlíte s bratrem stále u nich. Oni na něj určitě mohou vyvinout nějaký tlak, aby mu takový "pohodlný" život znepříjemnili. Z čeho například žije, když prohraje celou výplatu? Živí ho potom rodiče? Otázek by bylo mnoho a bylo by lepší probrat celou situaci podrobněji, ideálně osobně s nějakým odborníkem. U Vašeho bratra bude možná minimálně stejně velkým problémem hraní jako alkohol.
Pokud byste měli zájem, můžete se obrátit na naši Poradnu pro rodiče a blízké uživatelů Sananim (Žitná 51, Praha 1, te. 739 268 527).
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Kdyby pro Vás Praha nebyla dostupná, dejte vědět nejbližší město, ráda Vám pošlu kontakt někam blíž.