Jak omezit kouření marihuany?
Honza
Dobrý den. Je mi 17 let a již přes rok kouřím každodenně trávu. Hodně mi pomohla, když jsem začal hulit, odešel jsem z druhého ročníku na jinou školu, která mě teď baví a naplňuje. Začal jsem se chovat jinak, jako bych našel sám sebe, byl jsem o dost šťastnější. To platí i doteď, ale mám pocit, že mi to hulení teď spíš ubírá, než že by mi dávalo. Vzbudím se a hned myslím na to kdy a jak se zhulím. Zkrátka každý den to musím mít, přes týden většinou hulím po škole, spíš k večeru, ale to záleží právě na tom, co mám na práci nebo na zábavu, ke které se tráva nehodí a pokud nic, tak se zhulím samozřejmě hned. O víkendu většinou nemám vůbec nic a proto velmi často hulím hned od rána. Přijde mi ale, že je to spíš z nudy, protože když jsem celý den ve škole a pak mám ještě nějaké mimoškolní aktivity, na trávu vůbec nepomyslím, dokud vím, že ji doma mám a že se zhulit budu moct. Nechci s tím přestat, pořád mě hulit baví a stále si myslím, že mi to něco dává, ale ne když je to v tomto množství. Nicméně nevím, jak to omezit. Před pár týdny jsme byli se třídou na třídenním pobytu někde v jiném městě. Bral jsem to jako příležitost, ze třídy nikdo nehulí, tak jsem si tam prostě nic nevzal a 2 dny jsem bez toho vydržel úplně v pohodě (hulil jsem v neděli a pak ve středu po příjezdu). Ale když jsem doma, mám silné nutkání se zhulit, je to spíš už takový zvyk který jsem porušil opravdu jen málokdy. Když to neudělám, mám hrozně divnou náladu. Nemůžu usnout, s tím mám asi největší problém a zkrátka si přijdu asi jako tělo bez duše, prostě vím že mi něco chybí. Chtěl jsem Vás tímto poprosit o radu, nevím na koho se s tím obrátit. Rodiče o tomto vědí, ale nikdy nehulili, taky nevědí a myslím si že na psychologa to také není, ale uvidím.
Moc děkuji a přeji hezký den.

Odpověděl: Markéta Kordová
Honzo, dobrý den.
Dobře, že jste napsal. Těžko říct, podle několika mála informací přes internet za to je či není na psychologa, nicméně, na nějaký způsob podpory určitě ano.
Doporučuji podívat se na tento web www.koncimshulenim.cz - je celý věnován konopným drogám, můžete si tam přečíst jednak užitečné informace, dále si udělat test jak na tom jste a hlavně můžete zkusit on-line léčbu.
Pokud by se Vám abstinence samostatně nebo s pomocí on-line léčby nedařila, tak napište, doporučíme Vám kontakty, kam se případně můžete obrátit.
Přeji dostatek odhodlání a sil, v případě potřeby ještě napište.
S pozdravem, MK