zavislost na pervitinu
anonym
Dobry den, pritel je zavisli uz 10 let na pervitinu snupe je mu 25 let. Bydleli jsme spolu rok a pul pred tydnem to zaslo tak daleko ze me podvedl rikal ze byl mimo sjetej. Ted bydli u rodicu a tam se snazi prestat o to se znazil i pred dvema lety bohuzel marne.. Lhal rodicum,me vsem. Nikdo nevi co s nim. Vyhledat odbornou pomoc nechce. Sam rika ze je zavislej. Jak mu pomoci? Poradte prosim jsme zoufaly dekuji mockrat

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
To, že přítel nechce využít odbornou pomoc, neznamená, že někdo z blízkých (Vy, rodiče...) ji nemohou využít bez něj. Můžete se kdokoliv z Vás obrátit na jakékoliv zařízení pracující s uživateli drog. Tato zařízení poskytují ve svých službách i poradenské služby pro rodinné příslušníky, partnery a další blízké osoby. Navíc jsou to služby zcela bezplatné, nezávazné a mohou být i zcela anonymní. Není od věci vše probrat více do hloubky, k čemu je osobní kontakt nezbytný. Každá situace je trochu jiná, universální recept hodící se pro všechny nemáme, je to vždy hodně individuální. V osobním kontaktu si můžete doplnit informace o celé této oblasti, poradit se jak vhodně komunikovat a tím i třeba lépe motivovat k využití pomoci, dále se dozvědět jakých chyb se vyvarovat, jaká doma nastavit pravidla, co dělat když nebudou dodržována, zkonzultovat další vhodné kroky. Také získat potřebnou podporu, protože snadná situace to zrovna není.
Nevím, odkud jste, v Praze máme specializovanou Poradnu pro rodiče a blízké: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zdali žijete někde úplně jinde, napište a uveďte, jaká větší města máte v dobré dostupnosti, pokusíme se Vás vhodně nasměrovat v blízkosti bydliště.
Prozatím můžete prostudovat základní info zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Mějte se zatím hezky, pokud se budete po prostudování informací potřebovat na něco doptat nebo jiný kontakt, napište klidně znovu.
Přeji dostatek sil všem zúčastněným.
S pozdravem, MK