co dal
jaja
D.den,
RADA BYCH VEDELA CO MI ODPOVITE DNES.JAK JSEM UZ PSALA SYN JE NA UBUTOVNE ,DAL NEPRACUJE ,JEZDI S VRAKEM KTERY SEHNAL TAKY OD UZIVATELE DROG ,UBYTOVNU PLATI 500 JE TO MISTNOST BEZ NICEHO ,SEHNAL SI TAM KAMNA NA DREVO.JAK PISI ,JEZDI MA NA BENZIN A JA JSEM PRESVEDCENA ZE DROGY I PRODAVA,NENI MOZNE ROK NEDELAT A KOURIT,JIST,JEZDIT AUTEM ...S AUTEM HO CHYTLI POLICIE OPAKOVANE,ODEBRALI RIDICAK,BYL POD VLIVEM ,...JEZDI DAL ,MODLIM SE ABY HO ZAVRELI ,NEZ ZABIJE SEBE NEBO DRUHY A ZNICI ZIVOT DALSIMU CLOVEKU ,A I TREST BY BYL JINY,BUDE MIT ZNICENY ZIVOT UPLNE.
VYCERPALA JSEM VSE CO SE DALO ,ODVEZLA MU TAM VALENDU,DEKY,JIDLO ....ANI SMS NIC MAMO TREBA DIK ,NIC.
BUDOU VANOCE VELMI ME TO TRAPI S DOLEHA VSE NA ME,
MEL STRASNE MESICU A CASU NAJIT SI PRACI,OMLUVIT SE MI ,JA BYCH MU ASPON VYPRALA,UVARILA....STALE TVRDI ZE NIC NEBERE PRIPADAME SI JAK BAVENI S DEBILEM,MUJ BRACHA UZ TO VZDAL ,VOLAL MU CHTEL DOMLUVIT,SYN NA NEJ AGRESIVNI VUBEC NAS NEPOSLOUCHA,JAK ,JAK SE MUZE TAK STRASNE ZA ROK TAK HODNY KLUK UPLNE ZMENIT,JEHO MYSLENI,JEHO PSYCHIKA,TA NESNAHA NIC NAPRAVIT ,.
O VIKEND JSEM SEDLA A VYPSALA MU VSE V DOPISE CO CITIM TU BEZMOC,LITOST,I TO ZE HO MOC MILUJI A I TO ZE ON JE JEDINY KDO MUZE VSE ZVRATIT A ZMENIT,NEBO PADAT DO SRACEK VIC A VIC.
ZARAZI ME JEN TO ZE ON VUBEC NEMA STRACH Z POLICIE KDYZ DAL JEZDI,MUSI MU RADIT NEJACI ZMETCI PROTOZE POLICIE NA NEJ OPRAVDU NEMUZE,ZJISTILA JSEM SI VSE ,I JEHO RIZENI BUDOU DAL BRAT JAKO PRESTUPKY ,POKUTY Z NEJ NEMAJ JAK DOSTAT ,NEMA PRIJEM,A DOKUD S AUTEM SE NESTANE TRESTNY CIN NIKDO NA NEJ NEMA.
DOPIS JSEM MU TAM DALA POD DVERE ,POCHYBUJI ZE TO ZABERE,DA SE RICT ZE TO VZDAVAM A BUDU JEN CEKAT AZ SE NECO STANE.
UZ NEMUZU NIC VIC DELAT ,JSEM VYCERPANA A PREKVAPENA ZE JEHO CELA SITUACE I FAKT V CEM TED ZIJE NECHAVA CHLADNOU ,NESHANI ZMENU ,PRACI ,REZIGNOVAL NEBO JE MU FAJN,NECHAPU TO NEROZUMIM TOMU.
PRO KOHO PRO CO MAM ZIT TED JA,JE MI ZE VSEHO HROZNE.

Odpověděl: Amrit Sen
Jájo, zdravím Vás.
Patříte k nejčastějším z dotazujících naší poradny. Vážíme si toho, že k nám chováte takovou přízeň. Zkuste i důvěřovat.
Téměř všechny dotazy se týkají Vašeho syna a Vašeho zoufalství, že žije, jak žije. Nikde ale nepíšete nic o tom, že byste podnikla alespoň nějaký z kroků, které jsme Vám, v několika desítkách odpovědí, doporučili.
Syna nezměníte, žije si po svém, jinak, než byste si přála. Chápu, že o něj máte strach. Bez jeho touhy a přání, žit jinak, je šance na to, že by se svůj životní styl změnil, mizivá.
Jde tedy především o Vás, pomoc v tuto chvíli potřebujete především Vy. Dostala jste se, do situace, kdy žijete spíš život někoho jiného, byť jde o syna, než ten svůj. Někdy ho nazývame spoluzávislostí.
Spoluzávislí, nečastěji nejbližší závislého, pak často trpí více, než jejich blízký uživatel, aniž by sami návykové látky užívali.
Mnohokrát jsme Vám poslali kontakty na bezplatné, i anonymní služby, se zkušenými odborníky, kteří by Vám i synovi mohli pomoci.
Víc nedokážeme, možnosti internetového poradenství, jsme vyčerpali. Teď je na Vás, abyste začala jednat, a něco užitečného pro sebe udělala.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený speciaista doporučí konkrétní kroky, co udělat pro to, abyste se mohla cítit lépe. Také jak se můžete pokusit podpořit synovu motivaci k pozitivním změnám.
Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat. Uleví se Vám, zároveň budete pevnější v kramflecích.
Můžete si sjednat pravidelnější konzultace, abyste věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Doporučuji Vám nezapomínat na sebe, naordinujte si činnosti, o kterých víte, že Vám přinesou radost. Mluvte o svých pocitech s přáteli, nebo se jen jděte, spíše choďte pobavit, jinak riskujete, že se, dříve, nebo později, usoužíte.
Váš osud nám není lhostejný. Kdo nedokáže pomoci sobě, nemůže pomáhat nikomu dalšímu.
Znova na Vás apeluji, jednejte, alespoň pár malých krůčků, dál od počítače...
Nezůstávejte na tíhu situace sama, domluvte si telefonicky termín schůzky. Získáte podporu, pochopení, pomoc a užitečné informace. Bezplatně, anonymně. Kontakty už máte.
Držím palce, přeji hodně štěstí a požehnaný Advent,
Amrit Sen.