dcera a experimenty s drogami
rekapo
Dobrý den, shodou okolností jsme zjistili, že dceři (20 let) její přítel vozí drogy. Napřed to byla marihuana, pak lysohlávky, nyní extáze v kombinaci s alkoholem - vše zkouší s ním doma o samotě - ne někde na akcích. Z přítele jsme z počátku byli nadšení, jevil se milý a ohleduplný, ale nyní ve mě lomcuje zlost už při pomyšlení na něj. Dcera je s ním téměř rok a nesmírně ho miluje - je to její první láska. Jsme z toho s manželem v šoku a nevíme, jak s ní promluvit. Víme to naprosto jistě, ale ona to neví, pouze možná něco tuší. Nechceme, aby v nás ztratila důvěru - doposud jsme vždy vše řešili společně, ale přítel ji nyní nabádá, aby vše řešila pouze s ním. On se jí občas i několik dní neozval a ona z toho byla špatná - nyní už tušíme proč. Většinou po návštěvě u něj má záchvaty přejídání (navíc v minulosti trpěla anorexií a po té i bulimií - ta přetrvává záchvatově doteď). Stále ho před námi obhajuje, že on marihuanu nehulí, že pouze dohlíží na své kamarády na pařbách. Poraťe prosím, jak celou věc uchopit, máme o ni strach, aby nespadla s ním a sjeho patou do pravidelného užívání drog.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Dobře, že píšete. Je rozumné si předem zjistit potřebné informace a na celou situaci se dobře připravit. Doporučuji zde na našem webu pročíst informace pro rodiče: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Nejrozumnější řešení vidím obrátit se co nejdříve na nějaké odborné zařízení, které pracuje i s rodiči osob, které mají potíže s drogou, tam využít poradenských služeb v osobním kontaktu. Veškerá Kontaktní centra tyto služby poskytuje i rodičům a dalším blízkým osobám a to zcela bezplatně, nezávazně a lze i anonymně. U Vás se můžete obrátit například sem:
Kontaktní centrum ONYX
Gahurova 1563/5
Zlín
Tel:774 256 540
Email: kc@onyxzlin.cz
Provozní doba:
Po  8:30- 12:00    13:00- 18:00
Út  8:30- 12:00    13:00- 16:00
St   8:30- 12:00    13:00- 18:00
Čt   8:30- 12:00    13:00- 16:00
Pá   8:30- 12:00    13:00- 16:00
Více zde: http://www.os-onyx.cz/kontaktni-centrum/
Pokud se budete potřebovat na něco doptat, neváhejte napsat znovu.
Přeji zlepšení situace a dostatek sil všem zúčastněným.
S pozdravem, MK