THC v krvi, slinách.
rangers1
Zdravím, chtěl bych s zeptat, dal jsem si asi 4 prásky marihuany, a konkrétní dotaz zní, po jak době můžu usednout za volant, aby následné testy byly negativní, děkuji. A následně jak dlouho vydrží v krvi, když sportuji tudíž spaluji tuky a vytvarim telesnou aktivitu

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Neexistuje žádný spolehlivý způsob, jak zázračně a rychle dostat THC z organismu. Jediný zaručený recept je už neužívat. Pokud se budete snažit pravidelně zvyšovat fyzickou aktivitu, při které dochází k rychlejšímu odbourávání tuků a s nimi i metabolitů THC, případně sauna a pití čistících čajů, může se tento proces mírně urychlit. Zásadní pro detoxifikaci, ale stále platí úplná abstinence. Už s ohledem na skutečnosti, které Vás v budoucnu čekají, viz info ve skryté poznámce...
Pokud jste marihuanu jednorázově užil a jdete na testy za měsíc, měl byste být s největší pravděpodobností v pořádku, pokud abstinenci udržíte.
Doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC se pohybují v těchto přibližných obdobích (jsou to pouze orientační údaje, je to velmi individuální):
moč - 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
krev  - do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny  - jako u krve
Aktivní THC je v krvi detekovatelné do 24 hodin od posledního užití. Čím později usednete za volant, tím samozřejmě lépe.
Nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, ze kterých  se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných orientačních testů mohou prokázat pozitivní výsledek poměrně dlouhou dobu. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, ale je to důkaz, že v posledních dnech bylo THC konzumováno...
Stačí to takto?
S pozdravem, MK