Salmoneloza a MDMA
Anonym02
Dobrý den,
mám jednoduchý dotaz a to jak by mohla být nebezpečná konzumace MDMA při onemocnění salmonelózou (cca 2 měsíce, poslední test minulý týden a pozitvní). Také bych si jej dal nosem, nikoli přes žaludek.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Vzhledem k tomu, že onemocnění salmonelózou velice zatěžuje organizmus a především jeho minerálovou balanci a výživu, opravdu si nemyslím, že by bylo vhodné užití MDMA, který zatěžuje v podobném směru organizmus také. Salmonelóza se projevuje častými a urputnými průjmy či zvracením, které užitím MDMA mohou být ještě více potencovány a to vzhledem k mechanizmu jeho účinku. Toto nelze obejít podáním jinou cestou. Navíc, užití návykových látek v nepohodě organizmu může vést k tzv. "bad tripům", které mohou být velice nepříjemné a v některých případech i velmi nebezpečné.
Pokud už chcete MDMA užít, pak bych toto rozhodnutí odložil na dobu, kdy bude Váš organizmus po infekci zcela zregenerován a budete v celkové pohodě.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec