Drogovy test
Lenka
Dobry den, chci se zeptat jak je presny test na drogy, ktery dostanete od policie pri kontrole ? A jak dlouho zpetne Vam ukaze, zda dotycny drogy uzil ? Jedna se mi o to, ze mam pritele, ktery uzival drogy (i jsem se tu pred rokem radila) a udajne by mel byt cisty cca rok. Pred tydnem nas zastavili a dali mu liznout. Test byl cisty. Trosku me to uklidnilo, ze mi asi opravdu nelze, ze prestal, ale stejne pochybnosti se asi nikdy nezbavim :-( je to tezky zit s clovekem, ktery jednou v necem takovem lital. Prosim o radu. Dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Chápu Vaše obavy, a to, že máte pochybnosti. Testy jsou schopny zachytit, pokud by přítel některou z drog užil v průběhu posledních několika dní. Jedině u marihuany je tato doba delší, v případě předchozího intenzivního může být až měsíc. Ale déle nejsou schopny běžně používané orientační testy drogy zaznamenat. Testy mají relativně vysokou spolehlivost, a pokud už by ukázaly nepravdivý výsledek, tak spíše falešně pozitivní než falešně negativní.
Nevím, zda Vaše pochybnosti, zda Vám přítel nelže, pramení z toho, že s ním máte z předchozí období v tomto ohledu špatnou zkušenost. Nebo zda se jeho chování v poslední době změnilo a Vy ho podezíráte, že s tím opět začal...?
Doufám, že se jedná jen o prchavou obavu, aby se situace s drogami neopakovala, a že vše bude v pořádku.
Pokud byste měla nějaké další dotazy, nebojte se napsat.
B. O.