kokain v práci
Matthew
Dobrý den... Na začátek bych uvedl, že jsem gay a mám partnera, který má manželku a dítě (ta o ničem neví). Partner pracuje v jednom baru 16 hodinové směny. Dnes se mi svěřil s tím, že když je vyčerpaný nebo zničený tak si v práci dají takový dvě malý čárečky kokainu ale že na lžičku nechce, že to už je chemie. Pak je prý vysmátý a lítá na place. Nevím jak dlouho drogu užívá ale již jsem si všimnul, že mu z nosu lehce tekla krev a to velmi krátce a občas trpí bolestma hlavy. Nejsem si jistý ale podle partnerovo chování bych typoval užívání cca 3-6 měsíců. Rád bych mu pomohl ale nevím jak, nevím co mě čeká, nevím jak to mám zastavit, nevím co mu říct abych ho od užívání odradil. Domnívám se, že pokud v práci setrvá, bude obtížné s užíváním přestat. Asi jediné kvůli čemu by byl schopný přestat je jeho 3 letý syn. Zkusil jsem mu říct, že o něj může přijít a na to mi odpověděl \"Neboj, ano?\" a to bylo vše. Chci to zastavit a nevím jak...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
odradit v současné chvíli prantera od užívání kokainu bude asi velmi obtížné. Je ve fázi, kdy mu droga výrazně víc dává, než bere. Zvládá v práci, je v dobré náladě, oběti droze zatím nulové. Jak to bude pokračovat by byl věštěním z křiš´tálové koule. Je ale dost pravděpodobné, že - jak píšete - pokud v této práci setrvá, nic se nezmění. Záleží pak na tom, co je pro něj únosná oběť kokainu. Jestli mu budou vadit peníze za něj vynaložené (potřeba dávek se totiž poměrně rychle zvyšuje a není to levná záležitost), případné drobné zdravotní problémy, jako je porušená nosní přepážka, nebo jestli se začnou objevovat problémy doma a manželka si něčeho všimne a začne to řešit. Podle toho se pak situacce bude vyvíjet a bude na partnerovi, jestli pod tíhou postupných problémů s drogou skončí nebo ne.