bere drogy
jj
Prosím o radu dcera již dlouhodobě bere drogy s opakovanou abstinencí a odvykačkou, ale má 2 roky starou dcerku přerušovaně bere pervitin a nevím co ještě,o dceru se stará ale vždy jednou za týden na 1-2 dny zmizí, a dítě nechá první kamarádce kterou potká, já potom dítě převezu k sobě pokud se o tom dovím.Nevím co dál snažím se po dobrém i zlém ale vše popírá je na mě agresívní, léčbu odmítá .Mám velký strach a nevím co dál,malou si klidně vezmu do péče ale nevím jak to udělat.Léčbu odmítá je jí 33 r.a je samoživitelka na soc, dávkách matka-babička

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
řešení situace, kdy jde o malé děti, je vždy hodně složité. Je třeba vše pečlivě zvážit, aby všichni jednali opravdu v nejlepším zájmu dítěte. V každém případě s Vámi souhlasím, že tahle situace pro vnučku uspokojivá není. Doporučovala bych vše podrobně probrat v některém ze zařízení, která pomáhají rodinám uživatelů. V případě, že by mělo dojít k Vašemu převzetí péče o malou, je třeba to řešit přes OSPOD (tzv. sociálka) a následně soud. Znamenalo by to sdělit sociální pracovnici, že dcera je uživatelka, poté by proběhlo šetření u ní doma a nejdříve by se pravděpodobně postupovalo domluvou a snahou, aby dcera nastoupila alespoň ambulantně do některé ze služeb pro závislé. Odebrání dítěte matce je až nejzazší varianta.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)